loading...
welcome
علی جووون بازدید : 27 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

10مقصد گردشگری زیبا با هزینه مناسب

 مقاصد گردشگری معرفی شده در این مطلب، از میان شهرهای مختلف دنیا انتخاب شده اند زیرا هزینه سفر به آنها تقریبا پایین است. این شهرها را بر اساس قیمت خطوط هوایی، داشتن هتل های نوساز، پیشرفت فرهنگ شهری، واحد پول و ... به عنوان شهرهای زیبای دنیا که هزینه سفر کمی دارند، انتخاب کرده ایم. برخی از این مکان ها، همچون ایرلند شمالی به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و جدید بیشتر برای ما جالب بودند. برخی دیگر نیز همچون Loire Valley فرانسه نسبت به سال های گذشته هزینه های سفر کمتری دارند.

آنتالیا، ترکیه

برای ما ایرانی ها و اروپای شرقی ها، آنتالیا مکان شناخته شده ای برای سفر و تفریح است. اما چرا باید در سال 2013 میلادی به این شهر ساحلی زیبا سفر کنیم؟ زیرا قیمت های متوسط هتل های این شهر حدود 25 درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است. در سال 2011 میلادی، این شهر سومین شهر گردشگری جهان بود که بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. این شهر ترکیبی از شهر ساحلی، کلان شهر و شهر تاریخی است.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
 جالب است بدانید، با اینکه بیشتر گردشگران این شهر را ثروتمندان اروپایی تشکیل می دهند و هتل های گران قیمتی همچون ریکسوس سانگیت با دومین اسپای بزرگ دنیا نیز در این شهر قرار دارد، اما هتل های 5 ستاره ساحل این شهر، ارزان هستند و از شبی یکصد دلار شروع می شوند.  افراد ماجراجو شاید دوست داشته باشند از آثار تاریخی موجود در این شهر نیز دیدن کنند. یکی از این مکان ها، کاتالهویوک موند است که یکی از قدیمی ترین سازه های عصر نوسنگی است و از 7500 سال قبل از میلاد مسیح تا 5700 سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است.
چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم: بهترین زمان سفر به این شهر، از اواخر شهریور تا اوایل آبان یا اواسط اردیبهشت تا اوایل تیرماه است. این شهر زمستان های خیلی سردی ندارد.
تورنتو
تورنتو شهر زیبایی است. پایتخت فرهنگی، تفریحی و اقتصادی کشور کانادا فقط ساختمان های بلند ندارد، بلکه ساختمان های نیویورکی همچون هتل های تامپسون و ترامپ نیز راهشان را به این شهر باز کرده اند. اما چیزی که این شهر را به یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2013 میلادی تبدیل کرده است، این است که در نیمه دوم سال 2012، قیمت هتل های این شهر همچون دیگر نقاط جهان افزایش پیدا نکرد.
همچون هر شهر دیگر آمریکای شمالی، تورنتو نیز مناطق فرهنگی بیشماری همچون موزه، تئاترهای بزرگ، گالری های هنری و فروشگاه های متنوع دارد. اما از آنجا که این شهر بندری در کنار رودخانه اونتاریو قرار دارد، تفریحات ارزان قیمتی همچون پیاده روی، دوچرخه سواری و قایق سواری - مخصوصا در اطراف جزایر تورنتو -  دارد.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
از آنجا که این شهر مهاجرین بسیاری دارد و نیمی از جمعیت آن را نژادهای مختلف دنیا تشکیل داده اند، تنوع غذایی در این شهر بسیار زیاد است. علاوه بر محله چینی ها، ایتالیای کوچک و هند کوچک، محله های دیگری همچون محله کره ای ها، پرتغال و جامائیکای کوچک نیز در این شهر وجود دارند. بعلاوه آنها، لهستانی ها، ژاپنی ها و یونانی های زیادی را نیز می توان در تورنتو پیدا کرد.
برای گردش در این شهر به اتومبیل نیاز ندارید زیرا تورنتو سومین سیستم حمل و نقل بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است و برای همه نقاط شهر وسایل نقلیه عمومی متعدد وجود دارد.
چه زمانی به تورنتو سفر کنیم: بیشتر گردشگران در گرمای تابستان به این شهر سفر می کنند به همین دلیل قیمت هتل ها و بلیط هواپیما در این فصل گران است. اگر می خواهید با هزینه کمتری به تورنتو سفر کنید، بهتر است در پاییز یا اواخر زمستان تا اوایل بهار به این شهر سفر کنید.
Loire Valley، فرانسه
با اینکه سفر به کشور فرانسه به هیچ عنوان ارزان نیست، اما در سال 2012، قیمت های اعلام شده برای هتل های شهر Loire Valley نشان داد که قیمت ها حدود 19 درصد کاهش داشته اند. نام این شهر زیبا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بهترین مسیر برای سفر به این شهر، کرایه ماشین در پاریس و 240 کیلومتر رانندگی به سمت جنوب است تا به امتداد شهر Loire Valley برسید.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
وقتی به این شهر می رسید، تمایل دارید میان تاکستان های زیبای آن رانندگی کنید. در این شهر، صدها مسافرخانه روستایی کوچک و هتل های شیک بزرگ وجود دارد که قیمت آنها از شبی 70 دلار غاز می شود.
چه زمانی به Loire Valley سفر کنیم: ماه های تیر و مرداد این شهر بسیار شلوغ است. بنابراین، بهتر است در فصل های بهار و پاییز به آنجا سفر کنید. هوا در اوایل پاییز هنوز گرم است.
پالم اسپرینگز، کالیفرنیا
پالم اسپرینگز برای درختان نخل و استخرهای خود مشهور است. این شهر در سال 2013 میلادی یکی از نقاط گردشگری ارزان در دنیا به شمار می رود زیرا قیمت هواپیما و هتل های آن 6 درصد نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است. این شهر برای گردشگران از سراسر جهان فرش قرمزی پهن کرده و فضای زیادی برای افرادی که به دنبال حمام آفتاب هستند، اختصاص داده است. از سال 2008 میلادی تاکنون حدود 1600 هتل جدید به این شهر اضافه شده است. مسوولین این شهر به منظور افزایش در آمد شهر، برنامه های طولانی مدت برای جذب بیشتر گردشگر دارند.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
چه زمانی به پالم اسپرینگز سفر کنیم: فصل های زمستان و اوایل بهار به دلیل داشتن دمای مناسب هوا، گردشگران بیشماری به این شهر سفر می کنند. بیشتر مردم در ماه ژانویه که جشنواره بین المللی فیلم  پالم اسپرینگز نیز برگزار می شود و همچنین ماه آوریل به این شهر سفر می کنند. بنابراین برای کرایه ارزان تر هتل ها و دوری از ازدحام جمعیت، بهتر است در فصل پاییز به این مکان سفر کنید.
کو فی فی، تایلند
شاید نام Ko Phi Phi چندان برایتان آشنا نباشد اما این شهر ساحلی با دریای آبی، شن های طلایی و مناظر دیدنی، بخشی از بهشت دیدنی تایلند است. این شهر زمانی بیشتر شهرت پیدا کرد که فیلم «ساحل» در آن ساخته و پخش شد. این مجمع الجزیره از دو جزیره اصلی  تشکیل شده است. کو فی فی تا پیش از تسونامی سال 2004 میلادی، در حال پیشرفت به عنوان یک شهر گردشگری بود.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
8 سال بعد، با بازسازی های مداوم و تلاش های سخت دولت، این شهر به عنوان یکی از مکان های گردشگری شیک دنیا شناخته می شود. این شهر به دلیل حجم انبوه مسافرانی که سالانه به آنجا سفر می کنند و همچنین هتل های جدید و چشمه های آب گرم، کمی از استانداردهای تایلند گران تر است. اما امسال، قیمت هتل ها حدود 27 درصد کاهش داشته اند و در مقایسه با افزایش 13 درصدی قیمت های پوکت، بسیار قابل توجه است.
چه زمانی به کو فی فی سفر کنیم: فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر است.
نَشویل،  تنسی (جنوب شرقی ایالت متحده)
نشویل بعد از شهر ممفیس، بزرگ ترین شهر ایالت تنسی آمریکا است. این شهر خانه «گرند اول آپری» - جایی که مشاهیر موسیقی کانتری هرساله در آنجا کنسرت برگزار می کنند – است. بر اساس نیاز این شهر، یکهزار اتاق در 5 هتل جدید در حال ساخت است.  البته نشویل فقط در بخش معماری در حال رشد نیست. این شهر همچنین برای مرغ های تند و گوشت هایش مشهور است. سرآشپزهای مشهور، نشویل را به یکی از مشهورترین شهرها در زمینه آشپزی تبدیل کرده اند. این شهر در فهرست بهترین رستوران های آمریکایی قرار دارد.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
چه زمانی به نشویل سفر کنیم: علاوه بر رستوران های عالی و معماری دوست داشتنی، این شهر همچنین مرکز موسیقی کانتری نیز هست. از 6 تا 9 ژوئن این شهر میزبان جشنواره موسیقی CMA خواهد بود و ستاره های مشهور موسیقی کانتری همچون کری آندروود، برد پیزلی، میراندا لمبرت و راسکال فلاتز در آنجا حضور خواهند داشت.
ایرلند شمالی
ایرلند شمالی هیچگاه در فهرست شهرهای ارزان قیمت برای سفر قرار نداشته است. اما در سال جاری میلادی، دومین شهر بزرگ این کشور، Derry/Londonderry که نخستین شهر فرهنگی انگلستان نیز به شمار می رود، بهترین مقصد گردشگری ارزان به این کشور شده است. این شهر حدود 25 میلیون دلار برای برنامه های فرهنگی خود در سال جاری هزینه خواهد کرد تا گردشگری بیشتری را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
این برنامه ها شامل، ارکستر سمفونی لندن، رویال باله و نمایش های سم شپارد هستند. میدان ابرینگتون دوباره در سال 2012 میلادی به عنوان مکان عمومی روباز برای برگزاری کنسرت ها و جشنواره ها بازگشایی شد.
چه زمانی به ایرلند شمالی سفر کنیم: اواخر ماه فروردین بهترین زمان برای سفر به ایرلند شمالی است. در 18 مارس امسال در سالن ارکستر سمفونی لندن در این کشور، جان ویلیامز برنامه خواهد داشت.
اسلواکی
پس از تقسیم جمهوری چک و اسلواکی در سال 1993، این دو کشور اهداف متفاوتی از هم را در پیش گرفتند. جمهوری چک، به مکانی اصلی برای تجمع کوهنوردها تبدیل شد و در مقابل، اسلواکی، به صورت یک جواهر مخفی باقی ماند. اما در جشن 20 سالگی استقلال این کشور، با سرعت رشد اقتصادی زیاد در اتحاد اروپا، اسلواکی به واقعیت خود نزدیک شد. در سال های اخیر، در مرکز این کشور – براتیسلاوا – هتل های 5 ستاره لوکسی ساخته شد. با همه اینها این شهر همچنان جزو شهرهای ارزان برای سفر است. این شهر اروپایی، یکی از 10 شهر بسیار زیبای دنیا با قیمت بسیار ارزان است.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
 البته سال 2013 بهترین زمان برای سفر به دومین شهر بزرگ اسلواکی یعنی کوشیک است. این شهر در مشارکت با مارسی، پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است. پیشینه این شهر به قرن 12 میلادی بر می گردد. در اسلواکی، کلیساهای جامع بزرگ گوتیک سنت الیزابت قرار دارد. سربازخانه قدیمی قرن 19 این شهر به کالتورپارک تبدیل شده است. این مرکز، شامل سالن تئاتر، رقص، نمایش برای ترویج این هنرها است.
چه زمانی به اسلواکی سفر کنیم: در سال 2013 نباید بازدید از پایتخت فرهنگ اروپا را از دست بدهید. در تاریخ 5 اکتبر امسال، White Night در این کشور برگزار خواهد شد. این مراسم در سال 2002 میلادی برای نخستین بار در پاریس برگزار شد و هر ساله در شهرهای مختلف اروپا بر گزار می شود. این مراسم شامل اجرای نمایش های موزیکال خیابانی و تئاتر خیابانی است که در خیابان های کوشیک برگزار خواهد شد.
جزیره بوراکای، فیلیپین
هرساله تعداد گردشگران در سراسر جهان، از آسیای شرقی گرفته تا آمریکا در حال افزایش است. یکی از زیباترین مکان هایی که حتما پیش از مرگ باید از آن دیدن کنید، جزیره بوراکای با شن های سفید در فیلیپین است. قیمت هتل های این شهر بسیار مناسب است. در این شهر بیش از 300 استراحتگاه و هتل جدید ساخته شده است که می توان از میان آنها انتخاب کرد. سال گذشته این جزیره حدود 900 هزار گردشگر را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کرد. فاصله این شهر از مانیلا با هواپیما فقط یک ساعت است. دریای فیروزه ای و شن های سفید از جاذبه های اصلی بوراکای هستند.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
چه زمانی به جزیره بوراکای سفر کنیم: اگر دوست دارید در ازدحام جمعیت گردشگران به این شهر سفر کنید، از دی تا خرداد بهترین زمان است. از آنجا که در این شهر باران زیاد می بارد، بهتر است در نیمه دوم سال به آنجا سفر نکنید زیرا احتمال طوفان های فصلی وجود دارد.
باهاما
باهاما یکی از شهرهایی است که برای سفر در سال 2013 هزینه های کمی برای شما رقم خواهد زد و جاذبه های متنوعی نیز دارد. باهاما بیش از سه هزار جزیره کوچک و بزرگ دارد و در شمال کوبا در اقیانوس اطلس واقع شده است. بر اساس گزارش تراولوسیتی، هزینه سفر به این شهر امسال  4 درصد کاهش یافته است این در حالیست که تعداد گردشگران آن 8 درصد افزایش یافته اند.

آنتالیا, ترکیه, تورنتو, فرانسه, کالیفرنیا
از جاذبه های آن می توان به پارک های ملی، غارهای زیر آب و زندگی زیبای شبانه در فروشگاه ها یا کافه ها اشاره کرد. قیمت های هتل در این شهر حدود 2/5 درصد کاهش یافته است. بنابراین، یکی از نقاط گردشگری زیبا و ارزان در سال 2013، باهاما است.
چه زمانی به باهاما سفر کنیم: فصل های بارندگی در ماه های می تا اکتبر بهترین زمان برای سفر به این شهر است.

منبع:bartarinha.ir

علی جووون بازدید : 29 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

تست: ترس از موفقیت

ترس از شکست , ترس از پیروزی,دلیل ترس

 

از سال 1960 تاکنون تحقیقات گسترده ای در ارتباط با ترس از موفقیت صورت گرفته است. به طور کلی این حالت در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود.

 

صحیح یا غلط بودن جملات زیر را در کنار آنها یادداشت کرده و در انتها نتیجه را محاسبه کنید.

 

1- گاهی اوقات می ترسم کارها را به همان خوبی که توانایی اش را دارم انجام دهم.

 

2- معمولا نگرانم که اگر کارهایم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم دشمنی دیگران را برانگیزم.

 

3- هرگز نگران این موضوع نیستم که شاید اگر کاری را بسیار خوب انجام دهم دیگران دوستم نداشته باشند.

 

4- معمولا کمتر از حد توانایی هایم کارهای مختلف را انجام می دهم تا موقعیت کسی تهدید نشود.

 

5- معمولا نگرانم که مبادا دیگران فکر کنند من فرد خودنمایی هستم.

 

6- هرگز نگران این موضوع نیستم که شاید دیگران فکر کنند من خیلی سختکوش و پرکار هستم.

 

7- هرگز نگران نیستم که کسی فکر کند من در حیطه کاری خودم بهترین هستم.

 

8- معمولا مواقعی که در کار پیروز می شوم بیشتر از زمان هایی که در کاری شکست می خورم نگران می شوم.

 

9- همواره نگرانم که شاید به نظر دیگران عجیب بیاید که من در کارم صداقت دارم.

 

10- گاهی اوقات عمدا کارها را نادرست انجام می دهم تا مطمئن شوم آیا کس دیگری می تواند آن کار را بهتر از من انجام دهد یا نه.

 

11- معمولا نگرانم که مبادا دیگران بیش از حد از من توقع داشته باشند.

 

12- معمولا اهدافی برای خودم تعیین می کنم که کمتر از آنچه که لیاقت آن را دارم هستند.

ترس از شکست , ترس از پیروزی,دلیل ترس

 

13- معمولا کارهایی را انجام می دهم که چندان چالش برانگیز نیستند.

 

14- آنقدر که باید از انجام کارهای مهم لذت نمی برم.

 

15- دوست ندارم با دیگران رقابت کنم به خصوص اگر در این رقابت احساس ناخوشایندی پیدا کنم.

 

16- نگرانم که مبادا دوستانم از من انتقاد کنند.

 

17- گاهی اوقات از اینکه بیش از حد نسبت به توانایی های خودم آگاهی پیدا کنم می ترسم.

 

18- هرگز نگران نیستم که شاید ارتباطات دوستانه ام به دلیل انجام دادن کاری خاص یا شرکت در فعالیتی خاص به خطر بیفتد.

 

19- می ترسم که اگر در کاری خاص عالی و بی عیب و نقص باشم دیگران پشت سرم صحبت و بدگویی کنند.

 

20- زمانی که باید کار مهمی انجام دهم احساسات شخصی دیگران برایم اهمیتی ندارد.

 

21- عادت کرده ام نگران باشم اگر کاری را به خوبی انجام دهم شایددیگران به من حسادت کنند.

 

22- هرگز نگران نیستم که شاید موفقیت های تحصیلی و کاری من موجب بروز مشکل در روابط اجتماعی ام شوند.

 

23- نگران نیستم که اگر در کار یا مساله خاصی بسیار موفق و لایق جلوه کنم دیگران احساس ناراحتی یا حتی بیماری کنند.

 

24- معمولا می ترسم که شاید دیگران مرا صرفا به خاطر کارهایی که می توانم برای آنها انجامدهم دوست داشته باشند.

 

25- نگرانم که اگر توانایی های واقعی ام را به دیگران نشان دهم دیگران از من توقع بیش از حد داشته باشند.

 

26- نگرانم که اگر در زمینه خاصی متخصص شوم دیگران دوستم نداشته باشند.

 

27- نگرانم که اگر در زمینه خاصی متخصص شوم دیگران از من سود ببرند.

 

28- اگر بتوانم کاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهم می ترسم کسی موقعیتم را به خطر بیندازد.

 

29- نگرانم که اگر دیگران متوجه شوند من به خوبی می توانم آنها را درک کنم از من بترسند.

 

30- از نشان دادن توانایی های واقعی ام به دیگران نگرانم چون شاید نتوانم همیشه کارها را به بهترین شکل انجام دهم.

 

از سال 1960 تاکنون تحقیقات گسترده ای در ارتباط با ترس از موفقیت صورت گرفته است. به طور کلی این حالت در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود. در یکی از تحقیقات از تعدادی دانشجوی مؤنث خواسته شد برای جمله زیر یک پاراگراف بنویسند:

 

بعد از پایان امتحانات ترم اول من دانشجوی ممتاز شدم ...

 

به دانشجویان مذکر نیز جمله فوق داده شد و نتیجه واقعا تاسف بار بود. بیش از 62 درصد خانم ها در پاراگراف خود فقط از عواقب ناخوشایند این موفقیت نوشته بودند و تنها 9 درصد مردان از اتفاقات ناخوشایند و منفی این اتفاق نوشته بودند و بیشتر نکاتی در ارتباط با سختکوشی، زیرکی و هوش سرشار ذکر کرده بودند.

ترس از شکست , ترس از پیروزی,دلیل ترس

روانشناسان در تحقیقات خود دریافته اند اینگونه ترس ها در زنان موجب می شود آنها برای خودشان سدی در برابر پیروزی بسازند و شخصا مانع موفقیت خود شوند. نکته جالبی که روانشناسان دریافته اند این است که تمایلات شخصی و برداشت های جامعه در بروز اینگونه ترس ها بسیار موثر است.

در آزمون حاضر روانشناسان دریافتند با تغییر در جمله اول زمانی که رشته تحصیلی مشخص شود نتیجه آزمون به میزان قابل توجهی تغییر می کند. اگر عنوان رشته پرستاری باشد زنان ترسی کمتر و مردان ترسی بیشتر خواهند داشت و برعکس زمانی که عنوان رشته مهندسی باشد میزان ترس زنان به مراتب بیشتر از ترس مردان خواهد شد.

 

در واقع اگر رشته تحصیلی برای جنس مخالف رایج باشد بر ترس از موفقیت فرد تاثیر مستقیم می گذارد. همچنین زمانی که آزمون پیجیده تر شود تفاوت در نتیجه میان زنان و مردان بسیار کمتر شده و در مواردی از بین می رود.

 

متاسفانه به دلیل آموزش های نادرست جامعه که از سالیان قبل وجود داشته زنان حتی زمانی که از درون چندان از موفق شدن نمی ترسند باز هم به دلایلی که معمولا برای خود آنها نیز نامشخص است به طور ناخودآگاه خود را از حضور و موفقیت در بعضی موقعیت ها کنار می کشند.

 

بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان دختر سعی دارند موفقیت های خود را پنهان کنند چرا که نگرانند مبادا هوشمندی و زیرکی بالای آنان موجب شود موقعیت های عالی خود برای ازدواج را از دست بدهند چون مردان دوست ندارند با زنی ازدواج کنند که از آنها خیلی برتر و بالاتر باشد. شاید مردان ظاهرا بگویند از زنان هوشمند و زیرک بیشتر خوششان می آید اما واقعیت این است که هیچ مردی دوست ندارد همسرش از او باهوش تر و زرنگ تر باشد. به همین دلیل زنان حتی زمانی که به توانایی ها و هوشمندی های خود آگاهند ترجیح می دهند در میان گروه عامه باشند تا اینکه فردی منحصر به فرد و خاص جلوه کنند.

 

ترس از موفقیت مشکل بزرگی برای بسیاری از افراد است اما ساده تر و عادی تر از آن ترس از شکست است.هر دو مورد چه ترس از موفقیت و چه ترس از شکست در مواردی عواقب یکسانی دارند و یکی از مهمترین عواقب آن این است که مانع می شود فرد با تمام وجود برای موفق شدن تلاش کند. زمانی که افکار دو ورزشکار زن و مرد را با یکدیگر مقایسه می کنیم به نتایج جالبی دست می یابیم.

 

اگر ورزشکار مرد در مسابقات شکست بخورد با خود فکر می کند که: من از تمام توانایی هایم استفاده نکرده و آنقدر که باید سعی نکردم اما زنی که شکست می خورد با خود می گوید: رقیبم در مقایسه با من تواناتر و ماهرتر بود.

 

مشخص کردن تمایزاتی که بین ترس از پیروزی و ترس از شکست وجود دارد کار ساده ای نیست چون عواقب ناشی از این دو ترس بسیار به یکدیگر نزدیک و شبیه هستند. در یکی از تحقیقات صورت گرفته در مورد ترس از پیروزی و شکست، مرد هنرمندی حضور داشت که تابلوهای نقاشی بی نظیرش همگان را خیره می کرداما با این وجود هرگز آثارش را در هیچ نمایشگاهی در معرض دید همگان قرار نداده بود.

 

جالب اینجاست که گاهی او یکی از آثارش را به عنوان هدیه به دوستان و اقوام می داد و هر بار پیشنهادات بسیاری به او می شد که آثارش را در نمایشگاهی برای فروش بگذارد اما او با اینکه در وضعیت مالی خوبی نبوده و به پول نیاز داشت از این کار سر باز می زد. به نظر شما آیا دلیل او از این کار ترس از شکست بود یا ترس از پیروزی؟ برای این مرد موقعیت های بسیاری برای موفق شدن رخ داده بود اما او هر بار در را به روی پیروزی می بست.

 

اگر امتیاز شما به 30 نزدیک باشد باید به فکر تغییر افکار و عادات تان باشید اما هر چه امتیاز شما از 15 کمتر باشد نشاندهنده این است که چندان ترسی از موفقیت ندارید و بهترین ها را دارید.

 

اگر جوان هستید حتما در اولین فرصت برای تغییر دست به کار شوید چون در غیر این صورت آینده تان را تباه خواهید کرد. برای افرادی که به تازگی وارد دانشگاه شده اند یا به تازگی کار جدیدی را آغاز کرده اند طبیعی است که کمی معذب بوده و در بعضی موارد نتوانند خود واقعی و توانایی هایشان را آشکار کنند. شاید گاهی احساس کنند هنوز شایسته بهترین ها نیستند اما با گذشت زمان درمی یابند که آنها شایسته هر آنچه هستند که با توانایی و مهارت های خود کسب می کنند و چندان مهم نیست که از همکلاسی ها و همکاران خود برتر باشند اما اگر سن و سال و تجربه هنوز نتوانسته ترس شما از موفقیت را از بین ببرد باید فورا راهی برای حل مشکلتان بیابید.

 

لیستی از موقعیت هایی بنویسید که ترس هایتان شما را از موفق شدن بازداشته اند. در لیست دیگری عواقب ناخوشایند و منفی که بعد از موفقیت و پیروزی به سوی شما روانه شده اند را یادداشت کنید. معمولا اگر بتوانید به درک درستی از این موضوع برسید بهتر می توانید از این مرحله و ترس های آزاردهنده خود عبور کنید. کدام یک از نگرانی ها و ترس هایی که در لیست دوم نوشته اید به وقوع پیوسته اند؟مسلما بیشتر موارد تنها ترسی بوده اند که شما را از موفق شدن بازداشته اند و هرگز اتفاق نیفتاده اند.

 

اکنون که دریافتید بسیاری از ترس هایتان هرگز عملی نشدند سعی کنید چند مورد از نمونه هایی را که در لیست اول نوشته بودید و به دلیل ترس هایتان نتوانستید آنها را انجام دهید اکنون انجام دهید و اگر زمان آنها گذشته و آن فرصت ها دیگر وجود ندارند از هم اکنون دیگر اجازه ندهید ترس های بی مورد شما را از موفق شدن بازدارند.

 

ترس از موفقیت یک مشکل ریشه ای است و بسیارند افرادی که جنبه های مختلف زندگیشان به دلیل ترس از موفقیت تحت الشعاع قرار گرفته و اکنون برای آن موارد افسوس می خورند اما از طرف دیگر ترس از شکست برای بسیاری دیگر مشکل چندان پیچیده ای نیست و می توانند با کمی تلاش بر آن فائق آیند.

 

از هیچ چیز نترسید، بال هایتان را باز کنید و از پرواز لذت ببرید.

منبع:مجله موفقیت

علی جووون بازدید : 27 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟

فضانوردان,لباس فضانوردان,لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟,سفر به مریخ

لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟
آنهایی كه در آینده راهی مریخ خواهند شد چه لباس‌هایی بر تن می‌كنند؟ مطمئنا آنها برای این سفر چند ساله مجموعه‌ای از لباس‌ها را به همراه خواهند داشت تا ضمن حفظ روحیه و شادابی، از زندگی روزمره فضانوردی نیز عقب نمانند.
پروفسور كارل آسپلوند از دانشگاه «رود آیلند» معتقد است باید به جزئی‌ترین وسایلی كه فضانوردان ماموریت‌های مریخ به همراه خواهند داشت نیز توجه كرد. او حتی به جوراب فضانوردان هم اشاره می‌كند.
این محقق از مدت‌ها پیش همكاری جالبی را با پروژه «Starship 100 Year» آغاز كرده است كه بر این اساس نوع پوششی كه مسافران آینده فضا و بخصوص مریخ از آن استفاده خواهند كرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
او ضمن ابراز امیدواری نسبت به این‌كه نتایج این بررسی به تغییراتی در سبك و سیاق پوشش افراد در دنیای امروز نیز منجر شود، به بیان نكات جالب توجهی درباره لزوم توجه به تنوع لباس مسافران آینده فضا پرداخته است.
چه چیزی باعث شد به پوشش مسافران آینده فضا كه قرار است سفر 100 ساله(!) به گوشه و كنار منظومه شمسی را تجربه كنند، علاقه‌مند شوید؟
در حال رانندگی بودم كه از رادیو شنیدم دكتر مای جمیسون درباره پروژه «سفر فضایی 100» صحبت می‌كند. آنقدر برایم جذاب بود كه مجبور به توقف خودرو و گوش دادن به تمام صحبت‌هایش شدم.

در همان لحظه این ایده به ذهنم خطور كرد و بسرعت در ایمیلی برایش نوشتم: بسیار خب، شما درباره چنین سفر طولانی مدتی صحبت می‌كنید، اما آیا تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید كه در چنین سفری چه لباسی باید بر تن كرد؟ او به این موضوع فكر نكرده بود، اما حقیقت این است كه لباس و هر آنچه می‌پوشیم پیوند ناگسستنی با زندگی دارد. حالا به این موضوع فكر كنید كه چگونه می‌توان چنین بخش ناگسستنی از فرهنگ انسانی را آن جدا كرد؟
بدون شك در فضا آن هم در سفری كه مدت زیادی به طول می‌انجامد بی‌توجهی به نوع پوشش مشكلات و چالش‌های زیادی ایجاد خواهد كرد. من یك مردم شناس هستم كه ایده‌هایی هم در زمینه طراحی دارم. بنابراین در نظر گرفتن فاكتور طراحی در كنار عامل رفتار انسانی، موجب می‌شود این پروژه (سفر طولانی‌مدت به فضا) عملیاتی‌تر شود.
شاید تصور كنید پیش از این نیز در این زمینه كارهایی انجام شده است، اما حدس می‌زنم حالا وقتش رسیده كه نگاه واقعی به این موضوع داشته باشیم. به تی‌شرت‌هایی فكر كنید كه مسافران آینده فضا بر تن خواهند كرد!
لباس‌های فضانوردی فعلی چه نواقصی دارند؟
گرچه فضانوردانی كه این روزها به فضا می‌روند، ممكن است از چند لباس استفاده كنند اما طراحان هیچ فكری برای شست‌وشوی آنها در فضا نكرده‌اند. آنها زمان حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی، لباس‌های كثیف خود را در محفظه‌ای جمع‌آوری می‌كنند و دیگر از آنها استفاده نمی‌كنند، اما در حقیقت نمی‌توان چنین كاری را در سفری فضایی كه 20 سال طول می‌كشد، انجام داد.
حتی اگر قرار باشد در آینده گروهی از فضانوردان در مریخ اسكان یابند، نمی‌توانند از لباس‌هایی استفاده كنند كه پس از كثیف شدن امكان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.

به طور عادی برای شست‌وشوی لباس‌ها از آب و اشكال مختلف انرژی از جمله الكتریسیته برای از بین بردن ذرات آلاینده استفاده می‌شود، اما ما اكنون درباره فضا صحبت می‌كنیم. در فضا با اكوسیستم محدودی سر و كار داریم كه نمی‌توان در آن براحتی از مصرف انرژی و بخصوص آب صحبت كرد.
پس می‌توان خوشبین بود كه تحقیقات شما درباره شست‌‌و‌شوی لباس‌ها در فضا بر نحوه انجام این كار در زمین نیز تاثیر بگذارد؟
اگر به مشكلاتی نظیر شست‌وشوی لباس فضانوردان در فضا با دقتی ویژه نگاه كنیم، به طور ناخودآگاه راه برای حل مشكلات دیگر نیز باز می‌شود.
در این مسیر می‌توانیم مشكلاتی را حل كنیم كه حتی با ادامه حیاتمان در زمین نیز در ارتباط است، مسائلی همچون استفاده از انرژی و آب و همچنین كشت محصولات مختلف كشاورزی. با اطمینان خاطر می‌گویم كه بیشترین تاثیر مخربی كه انسان در محیط زیست می‌گذارد با حوزه لباس در ارتباط است.
روزانه مقادیر قابل توجهی انرژی، آب و مواد شوینده برای شست و شوی لباس‌هایمان مصرف می‌كنیم.
حالا تصور كنید در طول عمرمان به چه میزان از انرژی و موادی اینچنینی استفاده می‌كنیم. اینجاست كه متوجه مشكل اساسی می‌شویم و چاره‌ای نداریم جز این‌كه آن را برطرف كنیم.
فكر می‌كنید در طراحی و تولید لباس‌های مناسب برای فضانوردانی كه عازم سفرهای طولانی‌مدت فضایی می‌شوند، بزرگ ترین چالش چه چیزی خواهد بود؟
نوع ماده‌ای كه استفاده می‌كنید مهم‌تر از هر چیز دیگری است. یك نكته كاملا روشن است و آن این‌كه قرار نیست حیوانات را به‌عنوان نمونه آزمایشگاهی به فضا ارسال كنیم.
كسی چه می‌داند! شاید قرار است در آینده بخشی از مریخ به زیر كشت پنبه برود و از آن هیجان‌انگیزتر زمانی كه به این سیاره می‌رسیم كرم‌های ابریشمی داشته باشیم كه حجم انبوهی از ابریشم قابل استفاده در تولید لباس پرورش دهیم. ما چاره‌ای نداریم جز این‌كه درباره این موارد «فكر كنیم».
درحقیقت باید از فناوری‌های نوین مرتبط با تولید لباس‌های ویژه سفرهای طولانی‌مدت فضایی استفاده كنیم و پس از بازگشت به زمین از آنها در زمین و در راستای كمك به بهبود اوضاع زیست محیطی سیاره‌مان هم استفاده كنیم.
یكی از ابتدایی‌ترین حوزه‌هایی كه باید بسرعت وارد آن شویم «كوچك‌سازی» است. در حال حاضر برای تولید لباس به روش‌های معمول به فضای نسبتا بزرگ و انبوهی از تجهیزات نیاز داریم، اما وقتی صحبت از فضا می‌شود، همه چیز باید كوچك و مختصر و صد البته سبك شود. پس از آن نوبت به بازیافت می‌رسد. بازیافت چیزی نیست جز استفاده دوباره از هر چیز از جمله لباس‌ها.
حالا این پرسش مطرح می‌شود كه آیا لباس‌هایی كه به این روش‌ها تولید می‌شود از نظر ساختاری مشابه همان لباس‌هایی است كه امروزه شاهد مدل‌های مختلف آن هستیم؟ ممكن است چنین نباشد. اینجاست كه باید درباره «فرهنگ» صحبت كنیم.
لباس پوشیدن یعنی چه؟ شاید حتی مجبور شویم درباره لباس و مدل‌های آن دوباره فكر كنیم. پیدا كردن پاسخی برای این پرسش، چالش‌های موجود در فرآیند طراحی و تولید لباس‌های مناسب برای سفرهای طولانی‌مدت فضایی را برطرف می‌كند.
چرا فكر می‌كنید تا این حد به لباس و نوع پوشش روزمره وابستگی فرهنگی داریم؟
بدون شك آنچه سر كار می‌پوشیم با لباسی كه در خانه به تن می‌كنیم متفاوت است و همین تفاوت‌هاست كه برای ما روحیه بخش می‌شود. به زندانیانی فكر كنید كه مجبور به استفاده از لباس‌هایی متفاوت از همیشه می‌شوند یا سربازانی كه باید نوع خاصی از لباس را به تن كنند.
بدون شك آنها در ابتدا به نوعی با این وضعیت دچار مشكل و ناهمگونی می‌شوند، اما روز به روز به این لباس‌ها عادت می‌كنند. آنها به این نتیجه می‌رسند لباسی كه بر تن می‌كنند به نوعی بازگوكننده هویت آنهاست.
برنامه شما برای طراحی لباس مناسب در سفرهای فضایی طولانی چیست؟
همكاری نزدیكی با ایستگاه تحقیقات بیابانی مریخ در یوتا داریم و قرار است در قالب یك برنامه دو هفته‌ای كه در سال 2014 برگزار می‌شود، نمونه‌های اولیه‌ای از لباس‌های مورد نظر را با استفاده از مواد جدید ارائه كنیم.
احتمالا فرد یا افرادی برای پوشیدن این لباس‌ها داوطلب می‌شوند روزهای متوالی با چنین لباس‌هایی در بیابان زندگی كنند. پس از آن حال و هوایی را كه طی دو هفته استفاده از این پوشش‌ها داشته‌اند مورد بررسی قرار می‌دهیم.
منبع: konjkav.com

popmechanies

علی جووون بازدید : 37 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

اگر می خواهید در نوروز به اروپا سفر کنید!

با وجود تمام گرانی های ارز همچنان سفر تفریحی به اروپا وسوسه انگیز است؛ آن هم برای تعطیلات نوروز که فرصتی بسیار مناسب برای سفر است.
سفر به اروپا آن هم به کشورهای قدیمی و تاریخی این قاره همیشه هیجان انگیز بوده و هست. تعطیلات دو هفته ای عید هم فرصت مناسبی است تا با خیال راحت این تجربه را به دست آورید. در این شماره می خواهیم شما را با ویژگی های تور 13 روزه ایتالیا، فرانسه و یونان آشنا کنیم.

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

 

ایتالیا، رم


رم یا شهر ابدی، پایتخت ایتالیا و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است و در منطقه مرکزی غرب شبه جزیره ایتالیا واقع شده است. این شهر زمانی پایتخت جهان و قلب امپراتوری عظیم رم محسوب می شد. تاریخچه رم به بیش از2500سال پیش برمی گردد.

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا
بناهای تاریخی و موزه های رم شامل میدان گلادیاتورها و پانتئون این شهر را به جذاب ترین مقصد توریست ها در ایتالیا تبدیل کرده، به گونه ای که در سال 2007 ، رم به عنوان یازدهمین شهر پربازدیدکننده جهان انتخاب شد.

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

فرانسه، پاریس

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا


جاذبه های گردشگری فرانسه نیز بر کسی پوشیده نیست. پاریس، شهر نور یا شهر مُد، پایتخت و بزرگترین شهر فرانسه است و در شمال این کشور، روی رودخانه سین واقع شده است. نام این شهر از قبیله ساکن آن یعنی پاریسی گرفته شده و از سال 1860 تا امروز، بسیاری از مناطق آن همچنان دست نخورده باقی مانده اند.

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

پاریس یکی از مراکز مهم تجاری و فرهنگی دنیا محسوب می شود و تاثیرات آن روی سیاست، رسانه ها، مُد، علم و هنر بسیار قابل توجه است. با اینکه این شهر بسیار بزرگ و پرجمعیت است، تقریبا تمام مناطق شهر ارزش دیدن را دارند. پاریس سالانه 45 میلیون توریست به خود جذب می کند که 60 درصد آنها توریست های خارجی اند. بهترین زمان رفتن به این شهر، در طول بهار معروف پاریس و بین ماه های آوریل و ژوئن است یعنی زمانی که این شهر آفتابی است.

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

یونان، آتن

 

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

اما آتن یا شهر تاج، پایتخت و بزرگترین شهر یونان است و از بسیاری جهات محل تولد یونان کلاسیکو تمدن غربی است. آتن کلاسیک یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که تاریخچه ای 3400 ساله داردو مرکزی برای هنر، آموزش و فلسفه محسوب می شده است.

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

 آتن مدرن، امروزه مرکز اقتصادی، مالی، صنعتی، سیاسی و فرهنگی یونان است و به عنوان یکی از شهرهای آلفای جهان شناخته شده است. میراث غنی این شهر هنوز هم در سراسر آن قابل رویت است و معماری های رومی و بیزانسی در آن به وفور یافت می شود. آب و هوای آتن نیمه گرمسیری مدیترانه ای است و با سایت های باستانی، موزه ها و گالری های خود یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی جهان به شمار می رود.

نوروز در اروپا, اروپا, مکان های تفریحی اروپا

منبع:bartarinha.ir

علی جووون بازدید : 33 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

قبل از فر کردن موهایتان بخوانید

خیلی از خانم‌ها دوست دارند که هر چند وقت یک‌بار در ظاهر خود تنوعی به وجود بیاورند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای این تنوع، موها هستند که تنها با تغییر رنگ یا حتی حالت آنها، چهره بطور کامل تغییر می‌کند، مثلا فر کردن که این روزها خیلی رواج پیدا کرده‌است.

فر کردن موها, زیبا‌تر شدن مو ,مصرف مواد فر

 

مهم‌ترین قدم قبل از فر کردن مو‌ها این است که بدانید دقیقا می‌خواهید چه کار کنید؛ با چه موادی، با چه تکنیکی و پیش کدام متخصص. بین مواد‌ی که برای زیبا‌تر شدن مو استفاده می‌شود، فر جزء قوی‌ترین مواد است، بنابراین مو پس از مصرف مواد فر، بیشتر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد.

بنابراین اگر اهل رسیدگی به موهایتان نیستید در مورد این موضوع جدی‌تر فکر کنید. در غیر این صورت بعد از مدتی نخواهید دانست با موهای وزشده‌تان چه کنید.

 

قدم مهم بعدی پیدا کردن آرایشگر متخصصی است که موهایتان را نسوزاند. البته راه‌های خانگی زیادی هم وجود دارد که آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند.

 

کدام مواد شیمیایی، موها را فر می‌کند؟

برای فر کردن موها در آرایشگاه، از ماده شیمیایی‌ای به نام «پرمننت» استفاده می‌‌شود. با این ماده، ابتدا پل‌‌های گوگردی موجود در ساختمان مو طوری شکسته می‌‌شود که موی پیچیده شده در بیگودی، شکل فر مورد نظر را بپذیرد. در مرحله دوم، پیوندهای گوگردی در حالت جدید قرار می‌‌گیرد که بعد با استفاده از یک محلول خنثی‌‌کننده، فر مو «سفت و ثابت» می‌شود.

 

برای فر کردن، ابتدا موها شسته شده و در بیگودی مخصوص پیچیده می‌‌شود. قطر لوله بیگودی، طرز قرار گرفتن و تعداد آنها در سر، تراکم فر و مدل نهایی مو را مشخص می‌‌کند. وقتی همه بیگودی‌‌ها سرجای خود قرار گرفتند، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌‌شود. به دلیل اینکه محلول فر پوست را تحریک می‌‌کند، باید دقت کنید که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نکند.

 

بعد از فر با موهای خشک چه کنید؟

فر، موها را به شدت خشک می‌کند. برای شما که همیشه موهای نرم و لختی داشته‌اید، کنار آمدن با این موضوع که تا شش ‌ماه دیگر چاره‌ای جز تحمل آن ندارید، کمی سخت است، ولی تکنولوژی پیشرفت کرده، بنابراین نگران این موضوع نباشید.

 

برای نرم کردن موهایتان از چندین محصول با مارک‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید. مهم‌ترین آنها نرم‌کننده‌ها و شامپوها و ماسک موهای نرم‌کننده قابل استفاده در حمام یا بیرون از آن هستند.

فر کردن موها, زیبا‌تر شدن مو ,مصرف مواد فر

برخی‌ روش‌های سنتی مانند استفاده از روغن زیتون را هم توصیه می‌کنند. در آخرین بخش استحمام، روغن زیتون را به موهایتان بمالید و بعد یک آبکشی کوتاه‌مدت انجام دهید.

 

برای اضافه کردن هر گونه نرم‌کننده یا حالت‌دهنده یا تثبیت‌کننده شکل فر، باید موها را خیس کنید.

 

ماسک‌هایی که بیرون حمام استفاده می‌شوند را باید بعد از گرفتن آب‌هایی که از مو‌های خیس چکه می‌کنند، به موها زد.

 

تکنولوژی‌ای که مو را فر می‌کند

بیگودی‌‌های الکتریکی، رایج‌ترین وسیله فر هستند، یعنی باید ابتدا موها را خشک و سپس برای فر کردن از بیگودی‌‌های الکتریکی یا فر داغ استفاده کرد.

بیگودی‌های الکتریکی معمولا لوله‌های سفت پلاستیکی در اندازه‌های مختلف هستند و در جعبه‌های 20 تا 24تایی قرار دارند. لوله‌‌های بیگودی، سطح دندانه‌ دار یا صاف دارند. لوله‌ های صاف برای موها بهترند، زیرا موقع برداشتن، موها کمتر گره می‌خورند.

 

برخی لوله‌های بیگودی الکتریکی دارای محفظه پلاستیکی مخصوص آب هستند. وقتی رول گرم شد، آب بخار می‌‌شود و با فشار در لوله‌ها نفوذ می‌‌کند. بخار، اندکی رطوبت به مو اضافه می‌‌کند که با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو کمک می‌‌کند.

 

البته دستگاه‌های فرکننده جدیدی نیز برای فر وجود دارند. میله‌های پلاستیکی بلند و قابل انعطافی که مو را دور آن می ‌پیچند. این دستگا‌ه‌ها‌ بیشتر از رول معمولی به موها حالت فر و استحکام می‌دهد.

 

تنها به یک سشوار نیاز دارید

این مدل فر برای موهای خیلی لخت و بی‌حالت جواب نمی‌دهد، این نوع فرها با یک دستگاهی به نام دیسپانسر انجام می‌‌گیرد که به سر سشوار وصل می‌شود. در این روش، بعد از شست‌وشو، کمی نم موها را بگیرید به طوری که نه خیلی خیس و نه خیلی خشک باشد.

برای موهای فر شده از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید

از بالای گوش تا گوش، موها را به حالت نیم دایره جدا کنید و در بالای سر ببندید تا بتوانید با موهای پایینی راحت‌تر کار کنید و همه موها فر شوند. به موها موس بزنید (ژل هم می‌توان استفاده کرد، ولی ژل موها را سفت می‌کند) و در لابه‌لای موها پخش کنید.

 

سشوار را روشن کنید. اول روی حرارت زیاد بگذارید تا زودتر گرم شود، بعد حرارت را کم کرده و با صبر و حوصله موها را خشک کنید. می‌توانید سرتان را کاملا به سمت پایین خم کرده، موها را به صورت حلقه‌ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی روی قسمت به قسمت سرتان بچرخانید. برای موهای بالای سر هم این کار را تکرار می‌کنیم.

می‌توان برای تثبیت کردن موها، در آخرین مرحله از تافت هم استفاده کرد.

فر کردن موها, زیبا‌تر شدن مو ,مصرف مواد فر

راهنمای قدم به قدم برای فر کردن موها

1- مرحله اول تهیه بیگودی‌های فر، بسته به نوع فر ریز یا درشت یا متوسط است؛ به طوری که هم می‌توانید این بیگودی‌ها را از بیرون تهیه یا با هزینه‌ کمتری در منزل تهیه کنید، به این ترتیب که کاغذهایی به ابعاد 9 در 9 یکدست و هم اندازه بسته به حجم مو به تعداد 30 تا 50 عدد درست کرده (می‌توانید از کاغذهای یادداشت مربع شکل استفاده کنید) و آنها را لوله‌ای شکل کنید که مثل بیگودی‌های ریز درخواهد آمد و البته سایز بیگودی‌های شما به سلیقه خودتان مربوط می‌شود که دوست دارید فر ریز داشته باشید یا درشت یا متوسط.

 

2- بعد از حمام که آب موها کشیده شده و موها مرطوب هستند، آنها را به دو طرف سر شانه کرده و از جلو با لایه‌های خیلی کم کار خود را شروع کنید. کمی تافت یا مواد نگهدارنده به موها بزنید. آنها را به دور بیگودی‌ها بپیچید و دو طرف کاغذهای لوله‌ای را خم کنید تا موها باز نشوند و حتی در صورت باز شدن می‌توانید از گیره‌های سیاه مو، برای ثابت نگه داشتن آنها استفاده کنید.

 

3- اگر موهای خودتان کمی حالت دارند و به راحتی به هر فرمی که می‌خواهید در می‌آیند، استفاده از مواد حالت‌دهنده توصیه نمی‌شود و تنها نم داشتن موها کافی است.

 

4- برای فرهای درشت‌تر، کاغذهای لوله‌ای را بازتر بپیچید و قطر لوله‌ها را بیشتر بگیرید.

 

5- برای باز کردن موها، کاغذهای لوله‌ای را از سمت پایین گرفته و به طور عمودی به پایین بکشید تا منگوله‌ای و لولایی باز شود نه اینکه به طور افقی به سر بچسبد، زیرا در این صورت اصلا فر زیبایی در نخواهد آمد.

 

6- بعد از آنکه موها را به ترتیب از جلو به سمت پشت سر به آرامی باز کردید، می‌توانید با انگشتان‌تان آنها را از هم جدا کرده و فر را طبیعی‌تر نشان دهید. در این هنگام برای براق شدن موها از کمی روغن زیتون استفاده کنید.

بعد از فر کردن موها، از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنید، زیرا مش موجب وز شدن مو می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد

 

این نکات را به خاطر بسپارید

1) بعد از شستن موهای خود، حتما از نرم‌کننده استفاده کنید.

2) از شانه با دندانه‌های ریز اصلا استفاده نکنید.

3) بیشتر از برس فلزی استفاده کنید (برای استفاده روزانه).

4) از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید.

5) هنگـام سشـوار کشـیدن حتمــا از برس‌های‌گرد‌ چوبی استفاده کنید.

6) سعی کنید موها را با فر بودنشان زیبا جلوه بدهید و دائم آنها را چه با سشوار یا هر وسیله دیگری صاف نکنید.

7) موهایتان را هر ماه یک‌بار، نیم سانت کوتاه کنید.

8) موهایتان را به شیوه خرد کوتاه نکنید، زیرا مدل دادن به آنها سخت می‌شود. همچنین این مدل‌ها، زیاد با موهای فر همخوانی ندارد.

9) از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنید، زیرا مش موجب وز شدن مو می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد.

منبع: برترین ها

علی جووون بازدید : 33 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (1)

مدل گردنبند دخترانه 2013

در این مجموعه نمونه هایی زیبا از گردنبندهای دخترانه طلا و جواهر را تماشا کنید .

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

گردنبند دخترانه 2013

مدل گردنبند دخترانه , مدل گردنبند 2013

منبع : tiko.persianblog.ir

علی جووون بازدید : 38 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)

شهري هایی  كه پايان جهان را ديدند

با اينكه فرضيه پايان جهان براساس تقويم ماياها تحقق نيافت اما شهرهايي در جهان وجود داشتند كه به زير آب رفته ، زير خاكسترها و مواد مذاب آتشفشاني مدفون شدند يا اينكه توسط انسان ها به حياتشان خاتمه داده شد.
به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از آتلانتيكو، از اسكندريه تا پاولوپتري و از پورت روايال تا پمپئي  شهرها و تمدن هايي وجود داشتند كه براثر بلاياي طبيعي نابود شدند.

شهرهای زیر آب, تصاویر شهرهای زیر آب
1 - بندر اسكندريه
اسكندريه و بندر آن امروز در عمق پنج متري  آب هاي اين بندر مشهور مصر باستان مدفون است. بندر اسكدريه امروزي هيچ شباهتي  با بندري كه زير آب است ندارد.
معابد ، تئاترها، كاخ هايي كه در طي قرون متمادي ساخته شدند براساس روايت هاي تاريخي بر اثر زلزله اي مهيب ويران شده و به اعماق دريا فرو رفتند. باستان شناسان تاكنون بيش از 1000 ستون، دهها ستون مخروطي و بيش از 20 مجسمه اسفنكس (ابولهول) را يافته اند. هنوز كاوش ها براي يافتن هزاران قطعه باستاني ديگر از بقاياي اسكندريه ادامه دارد.


2 -ماهاباليپورام
شهر آتلانتيد اغلب نامش هنگام صحبت از شهر هاي غرق شده مطرح مي شود. به رغم واقعيت اين شهر كمتر شناخته شده و در طول هزاران سال اساس افسانه ها بوده است و وجود آن در ساحل ماهاباليپورام باورنكردني به نظر مي رسد.
با اين حال،‌ويرانه هايي در اعماق دريا در خليج كامبراي در جنوب شرقي هند كشف شده اند. ويرانه ها شامل شش معبد به قدمت بيش از 10 هزار سال هستند. باستان شناسان شايد با ادامه تحقيقاتشان بتوانند ثابت كنند كه معابد ماهاباليپورام افسانه نبوده و واقعيت داشته اند.

شهرهای زیر آب, تصاویر شهرهای زیر آب
3 - پاولوپتري
شهر بندري پاولوپتري در يونان در آب هاي ايونين در جنوب پلونزي متعلق به دوره برنز بود. در اين بندر قديمي ترين بقاياي يك شهر غرق شده مشهور وجود دارد. برخي از سفالينه هاي كشف شده به گفته باستان شناسان متعلق به هزاره هاي ششم و پنجم قبل از ميلاد هستند. دكتر نيكلاس فلمينگ در سال 1967 بقاياي اين شهر غرق شده را كشف كرد. با اين حال، اكتشاف آن در سال 2009 انجام شد.

شهرهای زیر آب, تصاویر شهرهای زیر آب
4- پورت روايال
پورت روايال مقر قديمي حكومت انگلستان در جزيره جاماييكا و در عين حال عمده ترين بندر ماهيگيري و تجاري جزيره در طول قرن هفدهم بود. در روز هفتم ژوئن سال 1962 اين شهر پاياني دردناك را تجربه كرد و توسط زلزله اي سهمناك ويران شد.
آب اقيانوس بيش از دو سوم شهر را غرق كرد و پورت روايال ديگر رونق نيافت. فعاليت هاي تجاري به بندر كينگستون منتقل شدند. امروز توريست هاي غواص مي توانند برخي از استحكامات اين شهر را كه يادآور گذشته پر رونق آن است زير دريا مشاهده كنند.

5 - شهرك هاي گمشده كانادا
با اينكه ماجراي 10 شهرك گمشده كانادا متعلق به گذشته اي دور نيست اما كمتر كسي از آن خبر دارد. در اوايل ژوئيه سال  1958 ميلادي 10 شهرك ايالت اونتاريو در زير آب ها غرق شدند. اين سرنوشت شوم نه ارتباطي به زلزله داشت نه سونامي و نه هيچ بلاي طبيعي ديگر. حتي ساكنان اين 10 شهرك از قبل از سرنوشت زادگاهشان اطلاع داشتند. احداث سد موزس - ساندرز از سال 1954 آغاز شد و سرانجام درياچه آن اين 10 شهرك را غرق كرد و هزاران نفر از ساكنان آن خانه و زادگاهشان را از دست دادند.

شهرهای زیر آب, تصاویر شهرهای زیر آب
6- يوناگوني
در مجمع الجزاير ژاپني ريوكيو در منتهي اليه جنوب جزيره يوناگوني ماهيگيران محلي اغلب از يك كاخ مدفون شده در زير آب ها صحبت مي كردند. سرانجام كيهاشيرو آراكاته يك برگزاركننده تورهاي زير آبي تصميم گرفت واقعيت را كشف كند. در سال 1958 او پلتفورم هايي از ماسه سنگ را يافت كه شكل آنها بسيار شبيه هرم هاي بوميان آمريكاي جنوبي و زيگورات هاي بابل بود. سال ها بعد در 1996 ماساآكي كيمورا استاد زمين شناسي  تحقيقات گسترده تري را انجام داد و در سال 1999 ثابت كرد كه اين بنا ها ساخته دست بشر بوده و به احتمال زياد بقاياي يك كاخ يا يك معبد است.

7 - وايز
وايز شهر افسانه اي منطقه برتاني فرانسه را در واقع مي توان آتلانتيد اين كشور ناميد كه براساس افسانه ها براي تنبيه "داهود" به دليل گناهانش به زير آب فرو رفت. "داهود" به اسطوره هاي برتاني تعلق دارد.
وي دختر شاه كورنوال و ملكه نورد بود. داهود شهر وايز را ساخت كه براساس اعتقادات كاتوليسيسم تفريحات رايج در آن غير قابل تحمل بودند.

8 - رونگولت
رونگولت شهري در شمال آلمان در جزيره استراند در روز 16 ژانويه 1362 ميلادي بر اثر امواج غول پيكر ناشي از يك توفان عظيم دريايي به زير آب ها فرو رفت. در قرن بيستم ميلادي بقاياي اين شهر در درياي وادن كشف شد.

شهرهای زیر آب, تصاویر شهرهای زیر آب
9- پمپئي
شهر پمپئي در كامپانيا ايتاليا يكي از مشهورترين شهر هاي نابود شده تاريخ محسوب مي شود. اين شهر كه در قرن پنجم قبل از ميلاد ساخته شده بود در پي فوران آتشفشان وزوو در 24 اوت سال 79 ميلادي زير خاكسترهاي داغ آتشفشاني به كلي مدفون شد. اما همين قشر خاكستر بهترين پوشش محافظ اين شهر بود تا  بتوان امروز آن را مشاهده كرد.

شهرهای زیر آب, تصاویر شهرهای زیر آب
10 - هيروشيما
شهر هيروشيما در ژاپن در جزيره هونشو از جمله شهرهايي است كه به دست بشر نابود شد. درواقع، هيروشيما در روز ششم اوت 1945 پايان جهان را به چشم ديد. اين شهر نخستين شهري بود كه هدف بمباران اتمي قرار گرفت. مترجم: بهرام افتخاري..... /

jamejamonline.ir

علی جووون بازدید : 32 یکشنبه 29 بهمن 1391 نظرات (0)

پ نه پ جدید و خنده دار (19)

 

اس ام اس پ ن پ, پ نه پ تصویری

 رفتم جلسه ثبت نام ۱ساعت وایسادم.
یارو اومده میگه میخوای ثبت نام کنی؟
پـَـــ نَ پـَـــ اومدم حالتو احوالتو سفید رویتو سیه مویتو ببینم بروم !
#######پ نه پ خنده ار#######
مرغ و از فریزر در آوردم میگه می خوای غذا درست کنی ؟!
پـَـَـ نَ پـَـَــــ خانوادش اومدن از سردخونه میخوان ببرن خاکش کنن !
#######پ نه پ خنده ار#######
به یارو میگم حاجی, بزن تو دنده من هول میدم روشن شه.
میگه بزنم ۲ ؟ پَـــ نَ پَـــ بزن ۳فوتبال داره !
#######پ نه پ خنده ار#######
رفتم مرغ فروشی به فروشنده میگم بال دارین،
میگه بال مرغ؟
پـَـَـ نَ پـَـَــــ بال هواپیما، چندتا کوچه پایین تر سقوط کردیم میخوام درستش کنم !
#######پ نه پ خنده ار#######
پدربزرگم فوت کرده تو قبرستونیم دوستم زنگ زده میگه کجایی؟
میگم بهشت زهرا ! میگه واسه چی ؟ میگم واسه پدر بزرگم.
میگه اِ ؟ فوت کرده ؟ میگم پـَـــ نَ پـَـــــ تمرینی اومدیم مانور !
#######پ نه پ خنده ار#######
مامانم سفره پهن کرده بود ,بهش گفتم میخوای شام بیاری؟
گفت: پـَــــــــ نَ پَـــــــــ میخوام گلای سفره رو اب بدم !
#######پ نه پ خنده ار#######
دوستم تو خونه خوابیده بود داداشم ازراه اومده میگه خوابه؟
میگم پَـــ نَ پَـــ رفته رو اسکرین سیور لگد بزنی روشن میشه!
#######پ نه پ خنده ار#######
سر سفره عقد ، حاج آقا: آیا بنده وکیلم ؟
عروس: پـَـ نـَـ پـَـ  متهمی !
#######پ نه پ خنده ار#######
به معلممون میگم آقا اجازه هست بریم دستشویی ؟!!! میگه واجبه ؟!
پ ن پس مستحبه !!
#######پ نه پ خنده ار#######
همسایمون عروسی داشتن
دوستم خونمون بود هی سروصداشون میومد.دوستم گفت عروسیه؟
 پـَـ نـَـ پـَـ همسایمون سرخ پوسته مراسم خاص خودشونه !
#######پ نه پ خنده ار#######
رفیقم اومده خونمون! وضو گرفته میخواد نماز بخونه!می پرسه قبله کدوم طرفه؟!
میگم:میخوای نماز بخونی؟! میگه: پـَـ نـَـ پـَـ میخوام دیش ماهوارتو تنظیم کنم!
#######پ نه پ خنده ار#######
رفتم درمونگاه , منشیه میگه : مریض شمایید؟
گفتم پَــــ نَ پَــــ من میکروبم ,اومدم خودمو معرفی کنم!
#######پ نه پ خنده ار#######
رفتم رستوران یارو میگه غذا میل دارید قربان؟
پ نه پ اومدم ببینم اینجا حقوق خوبه؟از کارت راضی هستی یا نه !
#######پ نه پ خنده ار#######
داشتم میرفتم باشگاه وسط راه یادم اومد یه چیزی رو یادم رفته،
برگشتم خونه.در زدم داداشم در رو بازکرده با تعجب میپرسه
قاسم تویی؟!!!نرفتی باشگاه؟
میگم:پَــــ نَ پَــــ قاسم رسید من دیلیوریشم…
#######پ نه پ خنده ار#######
به دوستم میگم فهمیدی مریم جدا شد؟؟؟
میگه از شوهرش؟؟؟؟؟ پـَــ نَ پـَـــ چسبیده بود
کف ماهیتابه کفگیر زدم جدا شد… !
#######پ نه پ خنده ار#######
با دوستم رفتیم باغ وحش،جلوی قفسِ شیروایسادیم.
دوستم میگه:شیرِ؟ میگم:پَــــ نَپَــــ… گربه اس باباش
مرده ریش گذاشته!
#######پ نه پ خنده ار#######
بعد از چند ساعت عمل بچم به دنیااومده با کلی ذوق به بابام
نشونش می دم.میگه بچته؟؟؟!! میگم پَــــ نَ پَــــ اینو الان
از اینترنت دانلود کردم نسخه آزمایشیه واسه تست تا اصلش بیاد!!!
#######پ نه پ خنده ار#######
آهنگ اندی تو ماشین گذاشتم دوستم میگه اندیه ؟
پَـــ نَ پَـــ داریوشه,داره خودشو لوس میکنه بخندیم !
#######پ نه پ خنده ار#######
تصادف شده زنگ زدم اورژانس میگه کسی صدمه دیده
پ نه پ زنگ زدم بگم همه سالمن نگران نشو !
#######پ نه پ خنده ار#######
تو جاده بنزین تمام کردیم وایسادیم کنار جاده ۴ لیتری تکون میدیم !
طرف اومده میگه بنزین تمام کردین ؟
میگیم:پـَـَـــ نه میگیم هورا ! ما هم از این دبـــّه ها داریم !
#######پ نه پ خنده ار#######
استاد: کی جواب این سوالو میدونه؟
من دستمو بردم بالا
استاد: میخوای جواب بدی؟
من: پــــَ نه پــــَ میخوام ببینم باد از کدوم ور میاد !
#######پ نه پ خنده ار#######
عاقد سر سفره عقد : عروس خانم وکیلم؟
پَ نه پَ دکتری ! دعوت کردیم سطح مجلس بره بالا !
#######پ نه پ خنده ار#######
ساعته از بیرون صدای قار قار میاد…داداشم میگه صدای کلاغه ؟
میگم پــَ نَ پـــَ قناریه متال میخونه!
#######پ نه پ خنده ار#######
به بابام میگم تلویزیونو بزن کانال دو … میگه روشنش کنم ؟
پَـــ نَ پَــــ تو بزن دو … من هُل میدم روشن شه
#######پ نه پ خنده ار#######
رفتیم کوه … دارم چوب جمع میکنم …
میگه می خوای با چوبا آتیش درست کنی؟
پَـــ نَ پَـــ پشت دریاها شهریست قایقی خواهم ساخت !
#######پ نه پ خنده ار#######
شنگول سگشو میبره دامپزشکی منشی میگه سگت مریضه ؟
شنگول:پ ن پ خودم هاری گرفتم سگم گف من اینجا اشنا دارم بیا بریم دکتر ببینتت !
#######پ نه پ خنده ار#######
پشت در اتاق عمل وایستادم منتظر دکترم که برم برای زایمان
پرستاره اومده نگام میکنه میگه زاءو شمایی؟…
میگم پـَـ نـَـ پـَـ خواهرمه.. ترسیده منو فرستاده جاش!
#######پ نه پ خنده ار#######
تو اتوبوس از رو صندلی پا شدم جامو بدم یه پیرمرده میگه پا شدی من بشینم؟
پـَـ نـَـ پـَـ پا شدم با میله های اتوبوس استریپ تیز برقصم شما مسافرا تا مقصد حال کنین.
#######پ نه پ خنده ار#######
ساعت ۸ صبح کلاس داریم .منم خمیازه میکشم و دهنم یه متر باز میشه .
 استاد میگه چیه خوابت میاد؟ پـَـ نـَـ پـَـ میخوام بخورمت
#######پ نه پ خنده ار#######
تو ایستگاه متروی آزادی یکی ازم پرسید اینجا آخرشه؟ منم گفتم پـَـ نـَـ پـَـ نیم
ساعت برای ناهار و نماز نگه داشته بعد دوباره راه میوفته
#######پ نه پ خنده ار#######
دوازده شب رسیدم دم خونه کلید نداشتم به داداشم زنگ زدم
میگم یواش درو باز کن بقیه بیدار نشن .میگه در خونه رو؟
پَـــ نَ پَـــ در یخچالو!!! سر شب گرمم بود رفتم پشت تخم مرغها !
#######پ نه پ خنده ار#######
دارن گوسفندرو قربونی میکنن … یه آفتابه آوردن که بش آب بدن
اومده میگه میخوان با آفتابه بش آب بدن؟!
پَ نه پَ آفتابه آوردن ببرنش دستشویی استرسش از بین بره !
#######پ نه پ خنده ار#######
رفتیم پایگاه انتقال خون میگه شمام اومدین خون بدین؟
پـــ نه پــ ما پشه ایم اومدیم مهمونی…!
#######پ نه پ خنده ار#######
تو خیابون با دوستم داشتم راه می رفتم ، یارو موتوریه گوشیمو از دستم قاپید
دوستم گفت گوشیتو دزدید ؟ گفتم پـَـــ نَ پـَــ برد سیستم عاملشو آپدیت کنه فردا میاره !
#######پ نه پ خنده ار#######
شیشه رفته تو دستم , دارم از درد جیغ و داد می کنم
به رفیقم میگم در بیار, میگه شیشه رو؟
میگم پَــــ نَ پَــــ , ادای من و در بیار شاد شیم !
#######پ نه پ خنده ار#######
تصادف کردم، زنگ زدم ۱۱۰ … پلیسه اومده میگه تصادف کردی؟!
گفتم پـــ نَ پَـــــ اینا همش نقشه بود بیای ببینمت !
#######پ نه پ خنده ار#######
یارو با ۱۶۰ تا سرعت زده به یه عابر پیاده ، عابره پرت شده ۲۰ متر اونطرفتر افتاده زمین
هیچ تکونیم نمیخوره.دوستم میگه یعنی مرده؟
میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ داره تمارض میکنه پنالتی بگیره !
#######پ نه پ خنده ار#######
بعد از کلی کلنجار رفتن با شریکم بهش گفتم باید از هم جدا شیم
میگه یعنی جداً ازهم جدا شیم؟
پَـــ نَ پَــــ من فقط عاشق اینم حرف قلبتو بدونم
الکی بگم جدا شیم، تو بگی که نمیتونم !
#######پ نه پ خنده ار#######
یارو اومده خونه رو ببینه واسه خرید.
تا طبقه سوم با پله اومده میگه پس اینجا کلا آسانسور نداره!!
پَـــ نَ پَــــ آسانسور داره ولی از طبقه چهارم شروع میشه !
#######پ نه پ خنده ار#######
دوش دیدم که ملایک در میخانه زدند. گل ادم بسرشتند و به پیمانه زدند.
 پـَـ نـَـ پـَـ کچلی را بگرفتند و سرش شانه زدند!!!
#######پ نه پ خنده ار#######
اومدم یه سوسکو تو آشپزخونه بکشم … رفیقم می گه : می خوای بکشیش ؟
 گفتم پـَـ نـَـ پـَـ می خوام باهاش وارده مذاکره بشم اجاره خونه رو شریکی بدیم
#######پ نه پ خنده ار#######
رفتم سوپر مارکت میگم اقا ببخشید یه لامپ۱۰۰محبت کنین.
اورده تست کرده میگه میبری؟
میگم پـَـ نـَـ پـَـ همین جا میخورم!

منبع:radsms.com

علی جووون بازدید : 33 جمعه 27 بهمن 1391 نظرات (0)

طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌٨ ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد.
نتایج تحقیقات حاکی از آن است چنانچه افراد در سنین نوجوانی شروع به کشیدن سیگار کنند (بیش از ‌٧٠ درصد موارد سیگاری شدن در این مرحله اتفاق می‌افتد) و مدت ‌٢٠ سال یا بیشتر به این عمل ادامه بدهند بین ‌٢٠ تا ‌٢۵ سال زودتر از افرادی که به هیچ‌وجه در زندگی سیگار نکشیده‌اند، خواهند مرد.
تنها سرطان ریه یا بیماریهای قلبی پیامدهای استعمال دخانیات نیست بلکه مجموعه‌ای از مسایل و مشکلات بهداشتی در ارتباط با مصرف مواد دخانی وجود دارد که می‌تواند به لحاظ شرایط جسمانی و مقاومت ایمنی در افراد سیگاری بروز می‌کند، که برخی از آنها عبارتند از:
‌١- از دست دادن موها
با تضعیف سیستم ایمنی افراد سیگاری در اثر مصرف مواد دخانی، بدن این افراد مستعد ابتلا به انواع بیماریها از جمله «لوپوس اریتماتوز» می‌شود که این بیماری می‌تواند عامل از دست دادن موها، ایجاد زخم‌ در دهان، جوش‌های پوست روی صورت، سر و دست‌ها شود.
‌٢ – آب مروارید (کاتاراکت)
افراد سیگاری ‌۴٠ درصد بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم و ممانعت از عبور نور و در نهایت نابینایی هستند.
‌٣ – چین و چروک
استعمال دخانیات باعث از بین بردن پروتئین‌های انعطاف دهنده پوست می‌شود؛ همچنین باعث تحلیل بردن ویتامین A و محدود کردن جریان خون در عروق پوست می‌گردد.
پوست افراد سیگاری خشک و دارای خطوط و چین خوردگی‌های ریزی در اطراف لبها و چشمهاست.
‌۴ – ضایعات شنوایی
افراد سیگاری ‌٣ برابر بیش از افراد غیر سیگاری به عفونت گوش میانی دچار می‌شوند.
‌۵ – سرطان پوست
افراد سیگاری ‌٢ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست (پوسته پوسته شدن، برجستگی روی پوست) قرار دارند
‌۶ – فساد دندانها
افراد سیگاری ‌۵/١ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زودرس دندانها هستند.
‌٧ – پوکی استخوان
منواکسید کربن یکی از اصلی‌ترین گازهای سمی در خروجی اگزوز اتومبیل و دود سیگار است، میل ترکیبی این گاز با خون بسیار بالاتر از اکسیژن است. این گاز باعث کاهش قدرت عمل اکسیژن در خون افراد سیگاری حرفه‌ای تا ‌١۵ درصد می‌شود.
استخوان‌های افراد سیگاری تراکم خود را از دست داده و به راحتی شکسته می‌شود همینطور زمان التیام یافتن و جوش خوردن آنها پس از شکستگی تا ‌٨٠ درصد افزایش پیدا می‌کند.
‌٨ – بیماریهای قلبی
بیماریهای قلبی ـ عروقی ناشی از استعمال دخانیات بیش از ‌۶٠٠ هزار نفر را در سال در کشورهای توسعه یافته از بین می‌رود استعمال دخانیات باعث افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و گرفتگی عروق و نهایتا ایجاد حمله قلبی و سکته می‌شود.
‌٩ – زخم معده
استعمال دخانیات مقاومت معده را در برابر باکتریها پایین می‌آورد؛ همچنین باعث تضعیف معده در خنثی سازی اسید معده و مقاومت در برابر آن بعد از غذا خوردن و بر جای ماندن باقیمانده اسید در معده و در نتیجه تخریب دیواره آن می‌شود.
زخم معده افراد سیگاری به سختی درمان می‌شود و احتمالی بهبودی آن تا زمانی که فرد سیگاری اکثرا اندک است.
‌١٠- تغییر رنگ انگشتان
قطران موجود در دود سیگار در اثر استعمال مستمر دخانیات روی انگشتان و ناخنها جمع شده و باعث تغییر رنگ آنها به قهوه‌ای مایل به زرد می‌شود.
‌١١ – سرطان رحم و سقط جنین
استعمال دخانیات در دوران بارداری می‌تواند باعث افزایش خطر زایمان نوزاد با وزن کم و بروز مسایل بهداشتی در آینده شود. سقط جنین در مادران سیگاری ‌٢ تا ‌٣ برابر بیشتر است
‌١٢ – تغییر شکل دادن سلولهای جنسی در مردان
استعمال دخانیات باعث کاهش تعداد اسپرم و کاهش جریان خون در آلت تناسلی مردان و ناتوانی جنسی در این افراد می‌شود. ناباروری جنسی در مردان سیگاری نیز متداول‌تر از افراد غیر سیگاری است.
‌١٣ – سرطان
بیش از ‌۴٠ عنصر سرطانزا در دود سیگار وجود دارد احتمال سرطان ریه ‌٢٢ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری است.
طبق تحقیقات بی شماری که انجام شده است در صورت ادامه استعمال دخانیات توسط افراد سیگاری، احتمال مبتلا شدن آنها به انواع سرطان‌های دیگر از قبیل زبان، دهان، غدد، بزاق و حلق (‌۶ تا ‌٢٧ برابر)، سرطان بینی (‌٢ مرتبه بیشتر)، گلو (‌١٢ مرتبه)، مری (‌٨ تا ‌١٠ برابر)، حنجره (‌١٠ تا ‌١٨ برابر)، معده (‌٢ تا ‌٣ برابر)، کلیه (‌۵ برابر)، آلت تناسلی مرد (‌٢ تا ‌٣ برابر)، لوزالمعده (‌٢ تا ‌۵ برابر) مقعد (‌۵ تا ‌۶ مرتبه) وجود دارد.

سیگار و راه های ترک آن
مطمئن باشید صحیح ترین مبارزه را در زندگی خود انجام میدهـید. در نهایت اگر میخواهید عادت

دیگری را جایگزین کشیدن سیگار نمایید دقت کنید که کار بد تر از بد نشود!

افراد سیگاری می گوینـد که هـیـچ چیزی لذت بخشتر از کشیدن یک نخ سیگار بعد از یک روز خسته

کننده نیست. با اینحال اکثر آنها بزرگترین آروزی خود را پایان دادن به این عادت زننده شان

میدانند. در آمریکا سالانه حدود ۴٠٠ هزار نفر بدلیل امراض ناشــی از مصرف سیگار جان خود را

از دست میـدهنـد. استـعمال دخانیات خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حـد بـسیـار زیـادی افزایش

میدهد.

شما سیگاری هستیـد؟ آیا تـا بـه حال سـعـی در تـرک آن کرده اید؟ آیا سعی و تلاش شما بی نتیجه

مانده اسـت؟ روشهای زیر بشما کمک زیادی در ترک کردن سیگار بصورت دائمی خواهد نمود.

● تصمیم جدی برای ترک

اولین فکری که ممکن است به ذهن شـما خـطـور نماید این است: چرا باید ترکش کنم؟ برای شروع باید سلامتی خود را مد نظر داشته باشید. ترک آن، بـلافاصله باعث کاهـش احتمال ابتلا به انواع سرطان میگردد. این نیز واقعیتی محسوب میشود که سیـگاریهـای سابق نسبت به کسانیکه کماکان سیگار میکشند از سلامتی بیشتری برخـوردانـد. بـه علاوه دیگر دود سیگار اطرافیان شما را آزرده خاطر نخواهد کرد.

سپس نوبت به برطرف شدن مسائلی دیگر می رسد. نـفس شما دیگر بوی بد نخواهد داد، حس ذائقه شما بازگشته و همه چیز خوشمزه تر خواهد شد. و به این فکر کنید که با ترک سیگار تا چه اندازه در پول خود صرفه جویی میکنید. اگر روزی یک پاکت میکشید، در سال حدود ٢٠٠ هزار تومان دود می کنید در حـالی که میتوانـید این پول را به مصارف بهتری برسانید.

مسئله مهمی که باید بخاطر داشته باشید این است که تنها زمانی میتوانـید سیگار را ترک کنید که آمادگی آن را داشته باشید. بخاطر دیگران یا دلایلی که زیاد بـرایتان اهمیت ندارد، اقدام به ترک آن نکنید. فقط برای خودتان این کـار را انـجام دهیـد. ایـن تنها روشی است که قطعا شما را موفق خواهد کرد.

● طی مراحل

از آنجایی که سیگار یکی از مشکلترین عادتهایی است که میتوان کنار گذاشت، در این قسمت چندین روش برای مجهز تر نمودن تلاش و کوشش شما برای رسیدن بـه هـدف ارائه شده است.

● تاریخی برای شروع تنظیم کنید

بعد از این تصمیم به ترک سیگار گرفتید، لازم است تاریخی را برای شروع در نظر بگیرید. قصور در این کار خیلی راحت میتواند باعث ترغیب شما در به تاخیر انداختن تـرک سیگار تا مدتی نامعلوم گردد. همچنین باید ببینید که آیا میخواهید به یکباره آن را کنـار بگذارید و یا به تدریج. البته معمولا بهتر است که به یکباره این کار را انجام دهید. اگر به کشیدن حتی یکی دو نخ سیگار ادامه دهید، بازهم ممکن است مانند گذشته در دام بیفتید.

● عهد ببندید

اگر چه این عمل جنبه قـانونی ندارد، اما با بستن یک قرارداد میتوانید به کارتان رسمیت ببخشید. این پیمان را با یکی از دوستان یا یکی از اعضای خـانـواده خـود بسته و به هر کسیکه میشناسید اعلام کنید که قصد ترک سیگار را دارید تا غرورتان شمـا را در راهـی که میروید ثابت قدم نگاه دارد. بعلاوه میتوانید اقدام بنصب تابلوی “لطفا سیگار نکشید” در خانه، محل کار یا اتومبیل خود نمایید تا دیگران را از تعهد خود آگاه نگاه دارید.

● طلب یاری نمایید

چرا از دیگران برای رنگ کردن خانه و یا اثباب کشی درخواست کمک میکنیم؟چون وقتی بار مسؤلیتی را با دوستان تقسیم می نماییم راحت تر می توانیم از عهده اش برآییم.

وقتی همزمان با دوستتان سعی در ترک سیگار میکنید، میتوانید انگیزه یکدیگر را تجدید نموده و در لحظات سخت با هم صحبت کنید. نقل و انتقال تجربیات به همدیگر اثرات بسیار سودمندی دربر خواهد داشت.

در روش دیگر برای برخی افراد مفید واقع شده اند: طب سوزنی و هیپنوتیزم. این روشها روی جسم و ذهن عمل نموده و باعث مقاوت بدن در برابر نیکوتین می گردند. میزان اثر بخشی از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است.

● رخت و لباس دخانیات را از تن بیرون کنید

نگهداری سیگار در منزل احتمال مراجعه به آن را افزایش می دهد. هـر چـیـز مـربــوط بـه دخانیات مانند زیرسیگاری، فندک و سیگار را دور انـداخـتـه و از آنـــچــه کـه با استـعـمـال دخانیات مربوط میشود خود را رهایی دهید.

● عادت دیگری را جایگزین نمایید

سیگار کشیدن یک عادت است. کاری که شمـا بـرای آرام کـردن اعـصاب یا مشغول نگاه داشتن خود به صورت ناخودآگاه انجام می دهید. لازم اسـت عـادت دیـگـری را جـایگزین کشیدن سیگار نمایید. برای مثال می تـوانـیـد آدامـس بـجـویـد، آب نـبـات بخورید و یا از سبزیجات استفاده کنید.

گذشته از این،سعی کنید میل و کشش خود را به کشیدن سیگار با انجام برخی اعمال بی ضرر و وقت گیر جایگزین کرده و از بـیـن بـبرید. هرگاه هوس کشیدن کردید، یک لیوان پر آب بخورید تا میلتان فروکش کند. هدف این است که کمی فاصله انداخته تا رغبت شما برای مصرف سیگار مرتفع شود.

● رویه زندگی خود را تغییر دهید

ترک سیگار آغاز جدیدی برای شما بشمار آمده و باید عادتهای خود را مطابق با آن تغییر دهیـد. اگـر به همراه چای صبحانه عادت به کشیدن سیگار داشتید، بجای آن آب پرتقال یا شیر موز بخورید. اگر در بین وقت استراحت کلاس دانشگاه، با دوست خود مبادرت به کشیدن سیگار می نـمـودیـد، مـن بـعـد از این با افراد غیـر سـیگاری و در محیطهایی که سیگار کشیدن در آنجا ممنوع است، وقت استراحت خود را بگذرانید. عادتهایی جدید و سالمتر برای خود درنظر بگیرید.

● از اماکنی که سیگار کشیدن در آنها رواج دارد دوری کنید

حتما لازم نیست همه دوستان سیگاری خود را کـنار گـذاشته و با آنها قطع رابطه کنید، اما سعی نمایید در محلهایی که معمولای افـراد سیگاری رفـت و آمـد داشته و استعمال دخانیات در آنجا رایج است رفت و آمد نکنید. در قسمتـهای سیـگار مـمـنـوع رستـورانهـا بنشینید. رعایت این مسئله در مراحل ابتدایی ترک بسیار پر اهمیت است. درو ماندن از وسوسه کشیدن سیگار کمک شایان در به هدف رسیدن شما خواهد نمود.

● از محصولات طبی کمک بگیرید

دنیــای پزشـکـی از ایـن موضـوع کامـلا آگـاه است که ترک سیگار مشکل تر است از آن چیزی است که گفته میشود. بنابراین محصولات زیادی برای از بین بـردن این عـادت بـد تولید شده است. در وحله اول آدامس نیکوتینی ساختـه شد که نه تـنـها بـاعث مشـغـول نگاه داشتن دهان شما میگردد، بلکه مقدار اندکی نیکوتین برای ارضای بدن وارد سیستم فرد مینماید.

بطور مشابه، برچسبهای نیکوتینی وجود دارند که باعـث مقاومت بدن در برابر نـیـکـوتـین هنـگـام نـکشیدن سیگار میشونـد. و در انـتـها داروهایی مانند “زایبن” باعث از بین رفتن میل و رغبت شما به کشیدن سیگار میگردند. در هرحال پیش از بکاربردن هر کدام از این محصولات با پزشک خود مشورت کنید.

● مقاوم باشید

همان گونـه کـه قـبـلا نیز گفته شد، ترک سیگار بسیار دشوار است. قطعا دچار وسوسه کشیدن سیگار خواهید شد و موانع بسـیاری در سـر راهتان قرار خواهد گرفت ولی باید پایداری نموده و هیچگاه دلسرد نگردید. این یک مسابقه دوی سرعت نـبـوده بـلـکـه دوی استقامت است؛ باید جنگنده باشید.

● هر روز برایتان آسانتر خواهد شد

با اینکه میگویند برندگان هیچگاه میدان را ترک نمی کنند و ترک کننده گان هرگز برنده نخواهند شد،

● به خودتان پاداش دهید

ترک سیگار گامی بلند در زندگی محسوب شـده و باید بهمیـن مناسبت همانند اتفاقات مهم دیگر جشنی برپا کرد.

با پولـی کـه قـرار بــود صرف خریداری سیگار و یا توتون گردد، اکنون می تـوانـیـد بـا آن چـیـزی بـخـریـد کـه بـرایتان لذت بخش باشد مانند یک تلویزیون پلاسمای زیبا. به این وسیله یک مزیت محسوس ترک سیگار را دریافته و برای ادامه کـار مصمم تر خواهید شد.

● نکاتی دیگر

▪ در این قسمت چند نکته دیگر برای ترک سیگار آورده شده است:

● از سیگار متنفر شوید

برای اینگه دیگر هیـچـگاه سـراغ سیگار نروید، دیواری از تنفر و انزجار نسبت به آن پیش خود ترسیم کنید تا همواره مـانع رغـبت شـما بـه مصرف سیگار گردد. یک روش مناسب این است که همیشه شیشه کوچکی که داخلش چـند تـه سـیگـار وجود دارد به همراه خود داشته باشید و هرگاه هوس سیگار کشیدن به سرتان زد، در شیـشه را باز کرده و داخلش را بوکنید، بوی تعفن و زننده آن قـطـعـا شـما را از کاری که می خواهـیـد انـجـام دهید منصرف خواهد کرد.

● مچ بند ببندید

این یک روش روانشـنـاسـانـه اسـت. همیشه مچ بند به دستتان بیندازید. هرگاه میل به سیگار پیدا کردید، آنرا محکم بپیچانید تا کمی احساس درد به شما دست بدهد. بعد از زمانی کوتاه مغز شما احساس درد را جایگزین هوس کشیدن سیگار نموده و میل شما از بین خواهد رفت.

● ورزش کنید

تمرینات ورزشی قطعا به شما کمک خواهد نمود چراکه فعالیت زیاد باعث مـشغـول نـگاه داشتن ریه ها و از بین بردن میل به سیگار می گردد. از لـحـاظ جـسـمانی هم احساس بهتری خواهید یافت. این احساس به عنوان یادآوری کننده خوبی برای مـزایـای سیگاری نبودن به شما خدمت خواهد کرد.

● برنامه غذایی منظمی داشته باشید

سعی کنید از وعده های غذایی مناسبی استفاده نموده و در ساعات منظمی اقدام به خوردن غذا نمایـیـد. بـا داشتن رژیم غذایی مناسب و مناسب آسانتر میتوانید سیگار را ترک نموده و درعین حال از سلامتی بیشتری برخوردار خواهید گشت. مزیت دیگر برنامه غذایی منظم جلوگیری از پرخوری و در نـتـیـجه اضـافـه وزن اسـت، مشکلی که در اغلب کسانیکه قبلا سیگاری بوده اند دیده میشود.

● مراحل را آهسته طی کنید

واژه “همیشه” کلمه ای وحشت آور است چراکه اشاره به آن دارد که مابـقی عـمـر خـود را باید به همین منوال و بدون هیچ انحرافی طی نمایید. کاری که باید انـجـام دهـیـد ایـن است که روز به روز پیش روید؛ با اهداف دراز مدت خود را هراسـان نـکنـیـد. امـروز سخت تلاش میکنید که سیگار نکشید. فردا نیز دوباره به همین ترتیب.

● رهایی از مصرف سیگار

وقتی کار تمام شد و به نتیجه رسید، هیچ دلیلی مثبتی برای آغاز مجدد وجـود نـدارد و آن چه که هست دلایل منفی میباشد. بعلاوه هـیچـکس جـز خـودتان نمی تواند شما را مجبور به ترک نماید. مطمئن باشید صحیح ترین مبارزه را در زندگی خود انجام میدهـید. در نهایت اگر میخواهید عادت دیگری را جایگزین کشیدن سیگار نمایید دقت کنید که کار بد تر از بد نشود!
تاثیر زیانبار استنشاق دود سیگار محیطی بر افراد سالم
به نقل از یونایتدپرس مارگرت دبلیو گربیس از بیمارستان دانشگاهی ژنو و ۱۱ همکارش علائم تنفسی را در ۱۶۶۱ نفر که د رطول ۱۱ سال گذشته هرگز سیگار نکشیده بودند بررسی کردند.
نتایج بررسی این افراد غیرسیگاری در مورد اثرات وجود دود سیگار در محیط نشان داد که قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران با بروز علائم تنفسی در آنها همراه است.
این پژوهشگران گفتند که افراد دچار تحریک‌پذیری مجاری تنفسی که مداوما د رمعرض دود سیگار دست دوم هستندبه خصوص در معرض خطر بیماری مزمن تنفسی زودرس هستند.
به گفته گربیس در گروهی از این افراد که در طول سال‌ها دچار علائم تحریک‌پذیری بیش از حد مجاری تنفسی بودند، رابطه‌ای میان علائم خس‌خس سینه، سرفه و تنگ نفس و برونشیت مزمن وجود داشت‌، اما تنها در مورد تنگ‌‌نفس و اسنشاق دود سیگار محیطی این رابطه از لحاظ آماری قابل‌توجه بود.
نتایج این تحقیق در شماره نوامبر نشریه American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.

ترک سیگار برای فرزندان مادران سیگاری سخت‌تر است

محققان می‌گویند، ترک سیگار برای افرادی که مادرانشان در دوران بارداری آنها سیگار می‌کشیده‌اند دشوارتر است.
به گزارش یونایتدپرس از دورهام، “ادوارد لوین” استاد روان شناسی زیستی در “مرکز پزشکی دانشگاه دوک” گفت: آسیبی که سیگار کشیدن در دوران جنینی به فرد می‌رساند بسیار بیشتر از زایمان زودهنگام و یا کم بودن وزن نوزاد در هنگام تولد است.
دورهام گفت، سیگار کشیدن در دوران بارداری تغییراتی در رشد مغز نوزاد ایجاد می‌کند که می‌تواند تا پایان عمر ادامه یابد.
دانشمندان “مرکز تحقیقات بر روی نیکوتین و ترک سیگار دوک” اعلام کردند زنان باردار باید سیگار را کنار بگذارند تا جنین آنها در معرض نیکوتین قرار نگیرد و باید این کار را بدون استفاده از فراورده‌های حاوی نیکوتین مانند برچسب‌های پوستی و یا آدامس ترک سیگار که بازهم برای جنین خطر دارد، انجام دهند.
لوین گفت: هرچند میزان استعمال دخانیات در آمریکا در حال کاهش است، اما حدود یک چهارم آمریکایی‌ها مادرانی دارند که در دوران بارداری سیگار می‌کشیده‌اند.
وی افزود: مطالعات قبلی نشان داده است احتمال مرگ ناگهانی در دوران نوزادی، اختلال کمبود توجه – بیش فعالی، چاقی و حتی استعمال دخانیات تا پایان عمر در فرزندان اینگونه مادران بیشتر است.
این مطالعه در نشریه اینترنتی مجله “داروشناسی، بیوشیمی و رفتار” (‪ (Pharmacology, Biochemistry and Behavior‬چاپ شده است.
سیگار کشیدن والدین بر جنسیت جنین تاثیر دارد

محققان دریافته اند والدینی که سیگار می کشند ، موجب می شوند که جنین در صورت پسر بودن از بین برود و احتمال دختر شدن جنین افزایش یابد و جنین دختر نیز در صورت تولد ۲ برابر بیشتر در معرض سرطان قرار می گیرد.
به نقل از دیلی تلگراف ، این موضوع بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ بر روی بیش از ۹۰۰۰خانم باردار بررسی شده است.
نتایج بررسی ها نشان می دهد مادرانی که در طول دوران بارداری سیگار می کشیده اند ، یک سوم کمتر از بقیه دارای فرزند پسر می شوند.
نکته دیگر اینکه چنانچه علاوه بر مادر پدر نیز سیگار بکشد احتمال پسر شدن جنین تا ۵۰ درصد کاهش می یابد و این ناشی از حساسیت بیشتر جنین پسر نسبت به تاثیرات مخرب سیگار است و در مواردی نیز که جنین این والدین پسر باشد ، احتمال سقط به مراتب افزایش می یابد.
کارشناسان معتقدند علت این امر نیز تاثیر مواد شیمیایی موجود در نیکوتین بر کروموزومهای مردانه اسپرم و تخریب آنها است.
به همین دلیل اگر فرزند پسر می خواهید اصلا سیگار نکشید و اگر فرزند دختر سالم هم می خواهید سیگار نکشید، زیرا در صورت دختر شدن جنین احتمال سرطان و ضعیف شدن سیستم بدنی او افزایش می یابد.

سیگار کشیدن در دوران بارداری با بروز مشکلات روانی ارتباط دارد
به گفته محققان: مشکلات سلامت روانی مانند اختلالات اضطراب و افسردگی در زنانیکه در دوران بارداری خود سیگار می‌کشند شایع است و یکی از علل سیگار کشیدن آنها نیز می‌تواند همین امر باشد.
دکتر “رنی دی. گودوین” به پایگاه سرویس خبرهای بهداشتی اینترنتی گفت، با توجه به دهها سال تلاشی که برای وادار کردن زنان به نکشیدن سیگار در دوران بارداری انجام شده است، مشاهده ادامه این مشکل بسیار آزاردهنده است.
وی افزود، میزان بالای افسردگی در میان زنان باردار معتاد به نیکوتین می‌تواند نشانه دیگری از وجود این مشکل در میان این زنان باشد.
گودوین و همکارانش در “دانشگاه کلمبیا” واقع در نیویورک اطلاعات ناشی از مصاحبه با یک هزار و ‪ ۵۱۶‬زنی را که در مطالعه‌ای در زمینه استفاده از الکل شرکت کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
تمام این زنان در سال گذشته باردار بودند.
گروه محققان در مجله “زایمان و بیماری زنان” نوشتند، در مجموع ‪۲۲‬ درصد زنان مورد مطالعه گزارش دادند که سیگار می‌کشیدند و ‪ ۱۲‬درصد آنها را می‌شد در رده زنان معتاد به نیکوتین قرار داد.
در این مطالعه دیده شد که یک اختلال روانی مانند افسردگی و یا اختلال ترس که در ‪ ۵۷‬درصد از زنان معتاد به نیکوتین دیده می‌شد، تقریبا در نیمی از زنان سیگاری یعنی ‪ ۴۵‬درصد آنها نیز مشاهده می‌شد.
گودوین گفت، متخصصین سلامت که روی زنان باردار سیگاری کار می‌کنند، باید بدانند که افسردگی و تشویش می‌تواند بزرگترین موانع بیماران آنان برای ترک سیگار باشد.
وی نتیجه گرفت، برای این قبیل افراد استفاده از برخی روشهای درمان روانی مانند رفتار درمانی و یا درمان حمایتی بعلاوه یک برنامه متوقف کردن استعمال دخانیات می‌تواند به مراتب بهتر از یک برچسب ساده پوستی نیکوتین به درمان بیمار کمک کند.
مشروح این مطالعه در شماره آوریل ‪ ،۲۰۰۷‬مجله” زایمان و بیماری‌های زنان” منتشر شده است.
ارتباط کشیدن سیگار با کاهش بینایی چشم
روزنامه “استار” چاپ مالزی نوشت: کشیدن سیگار موجب تسریع در روند کاهش بینایی افراد در سنین بالا می‌شود.
این روزنامه درشماره چهارشنبه خود به‌نقل از رویترز افزود: افراد سیگاری در حدود چهار برابر دیگران درمعرض مواجهه باکاهش شدید دید ناشی از افزایش سن هستند.
براساس این گزارش، گروه محققین دانشگاه سیدنی استرالیا به سرپرستی دکتر “جنیفر تن” با تحقیقات اخیر خود صحت این ادعا را اثبات کرده‌اند.
در این تحقیقات که مدت ده سال به طول انجامیده است تعداد دو هزار و ‪۴۵۴ نفر از شهروندان استرالیا با حداقل سن ‪ ۴۹سال مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند.
در بررسی‌های انجام شده توسط محققین استرالیایی اثبات شده است که افراد سیگاری نه‌تنها چهاربرابر افرادی که تاکنون سیگار نکشیده‌اند درمعرض مواجهه با افت شدید بینایی هستند، بلکه آنان پنج سال زودتر ازدیگر افراد بامساله کاهش بینایی بر اثر افزایش سن مواجه خواهند شد.
دراین تحقیقات همچنین اثبات شده که افراد سیگاری به‌مراتب بیشتر ازافراد دیگر با خطر ابتلای به بیماری “تحلیل شبکیه” در سنین بالاتر مواجه‌اند.
“تحلیل شبکیه” (‪ (Macular degenerationبیماری است که موجب از بین رفتن سلولهای شبکیه در قسمت مرکزی آن شده و در نتیجه، تیزبینی و دید مرکزی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد
کاهش ۱۰ تا ۱۵ سال عمر در افراد سیگاری

در ۲۰ سال اخیر در روسیه تعداد مصرف کنندگان سیگار ۴۴۰ هزار نفر افزایش داشته است که جوانان و زنان در درجه اول این افزایش قرار دارند، در این کشور حدود سه میلیون نوجوان به سمت سیگار کشیده شده اند.
به گزارش خبرگزاری روسیه، مصرف دایمی و طولانی مدت سیگار منجر به پیری زودرس می شود و صدمات جدی به سلامت انسان وارد می کند.
بنابر این گزارش، میزان موارد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی که علت آنها مصرف سیگار بوده در روسیه برای مردان ۲۷ درصد و برای زنان دو درصد است. تغییرات پاتولوژی در ارگان های تنفسی که بر اثر سیگار ایجاد می شوند منجر به ابتلا به بیماری های برونشیت مزمن و صدمات ریوی می گردد. همچنین در بین موارد مرگ ناشی از این عوارض بیماری ها ۷۸ درصد را مردان سیگاری و ۳۰ درصد را زنان سیگاری تشکیل می دهند. علاوه بر سیگار علت مرگ بر اثر سرطان ریه در ۹۰ درصد موارد است. به طور متوسط هر فرد سیگاری به خاطر این عادت مضر سیگار کشیدن ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر خود را از دست می دهد.
این گزارش حاکیست، طبق اطلاعات مرکز موسوم به بلوخین آکادمی علوم پزشکی روسیه میزان مرگ و میر بر اثر امراض قلبی در خانواده ای که یکی از همسران سیگار مصرف می کند ۲۰ درصد بیشتر از خانواده های غیر سیگاری است. فرد سیگاری غیر فعال در گروه خطر بروز سکته قلبی قرار دارد. دود سیگار حاوی چهار هزار ماده شیمیایی است که در بین آنها نیکوتین مسئول عادت کردن به این عادت مضر کشیدن سیگار است و باعث وابستگی فیزیکی به آن می شود. پس از نفوذ دود به ریه، نیکوتین بعداز هفت ثانیه به مغز راه می یابد. علاوه بر این دود سیگار سرطان زا است و یک سوم تمام موارد مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار بر اثر سرطان دهان، سرطان حنجره و نایژه ها صورت می گیرد

سیگار نکشید چون کچل می‌شوید

دانشمندان در تازه‌ترین یافته‌های خود به یکی دیگر از مضرات سیگار برای بدن از جمله ریزش موی سر پی بردند.
به گزارش بی‌بی‌سی عربی، دانشمندان در تحقیقات خود دریافتند سیگار می‌تواند در ریزش موی برخی مردان و ابتلای آنان به بیماری طاسی تاثیر داشته باشد.
طاسی سر در میان مردان بیشتر ارثی است و علت آن به یکسری هورمون‌های نرینه برمی‌گردد.
محققان در این پژوهش دریافتند مردان آسیایی که نسبت به مردان اروپایی کمتر به بیماری طاسی سر مبتلا می‌شوند، در صورت کشیدن سیگار، دچار ریزش بیشتر موی سر خواهند شد.
این یافته‌ها در بررسی روی ۷۴۰ مرد تایوانی که عمر متوسط آنان به ۶۵ سال می‌رسد، به دست آمده است.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
سلام من علی آفریده هستم نویسنده ی این وبلاگ. هرچه که می خواهید در این وبلاگ قرار داده ام اگر هم نبود بگویید تا بگذارم. فقط نظر یادت نره علی آفریده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 4,040