loading...
welcome
علی جووون بازدید : 31 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)
بازی شگفت انگیز مغز را ببینید
 

cid:1.1306944677@web50808.mail..re2.yahoo.com

- 1
در صورتی که حرکتنقطه متحرک را تعقیب کنید تنهایک رنگ را می بینید، صورتی.

٢- حالا لحظاتیبه علامت + که در وسط قراردارد خیره شوید. نقطه متحرک را پس از لحظاتی به رنگ سبزخواهید دید.

٣- حالا زمانبیشتری را بر روی علامت + تمرکز کنید، پس ازلحظاتی نقاطصورتی آهسته آهسته ناپدید خواهند شد.

عجیب اینجاست که هیچ نقطهسبزی در این عکس در کار نیست و در واقع نقاط صورتی نیز ناپدید نمی شوند.

علی جووون بازدید : 30 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)
Droid Scan گوشی یا تبلت اندرویدی شما را به یک اسکنر قابل حمل تبدیل می کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید به وسیله دوربین گوشی یا تبلت خود چندین عکس تهیه کنید و سپس عکس های گرفته شده را تنها با طی چند مرحله به یک فایل پی دی اف واحد تبدیل کنید. نرم افزار قاب یا فرمت صفحات روزنامه ها، کتاب ها، مجلات، کارت ویزیت ها، یادداشت ها و… را تشخیص داده و به شما امکان عکس برداری صحیح و تنظیم شده را می دهد. کنتراست و رنگ عکس های گرفته شده نیر قابل تنظیم است.
 
 
ورژن : برای اندروید 2.1 و بالاتر
 
حجم 665 کیلوبایت
علی جووون بازدید : 27 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)

نرم افزارهاي دارويي +لينک دانلود

 

نسخه نهایی نرم افزار اطلاعات دارویی آی آر دارو
 
برنامه آی آر دارو نرم افزار جامع پزشکی و دارویی می باشد که برای گوشی های موبایل آماده سازی شده است و با زبان فارسی و با فرمت جاوا کاملترین نرم افزار اطلاعات دارویی و پزشکی برای موبایل می باشد.اطلاعات کامل داروها و انواع رژیم ها و اطلاعات عمومی پزشکی از ویژگی این نرم افزار موبایل می باشد.
نسخه نهایی نرم افزار اطلاعات دارویی آی آر دارو - جاوا
 
موضوعات گنجانده شده در نرم افزار:
• داروهای گیاهی
• واکسیناسیون دارویی
• مواد اعتیاد آور
• بیماری ها
• داروهای ژنریک ایران
• ویتامین ها
• پروتئین ها
• مواد معدنی
• خواص سنگ ها
• داروها
• خوراکی ها
• کالری
• کنترل وزن
• کنترل غذایی
• بیماریها
• شناسایی مزاجها
• خواص رنگ ها
• کمک های اولیه
• خود هیپنوتیزم
• حقوق بیماران
• بدن انسان
• درمان بدون دارو
• سیمای چهارده معصوم
• احادیث بهداشتی،درمانی
• شفا با اسما الحسنی
• طب سوزنی،حجامت،زالو
• ضمایم،آزمایشگاه
• و ...
 
قابل اجرا برروی تمام گوشی های موبایل دارای پلتفرم جاوا
 
حجم 2  مگابايت
 
علی جووون بازدید : 51 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

اسب بخار!

 

اسب بخار - خودروها قدرت خود را از کجا می آورند؟ انفجارهای خیلی کوچک که داخل موتور، هزاران بار در دقیقه رخ می دهد، باعث تولید قدرت می شوند. هر چه موتور بتواند سوخت را بطور موثرتر و بهینه در زمان کوتاه تری بسوزاند، می تواند انرژی بیشتری تولید کند. قدرت به سرعت تولید انرژی گفته می شود. این تعریف دقیقا مفهوم قدرت یا توان است، یعنی هر چه بتوانیم انرژی بیش تری در زمان کمتری تولید کنیم، قدرت یا توان ما بیشتر است. قدرت به وسیلهٔ یک واحد بسیار قدیمی به نام اسب بخار سنجیده می شود. اگر گفته شود که خودروی شما 150 اسب بخار قدرت دارد، فکر کنید شبیه کالسکه ای است که 150 اسب نامرئی آن را می کشند.

اسب بخار, موتور, جیمز وات, خودروسازان دنیا

یک مهندس اسکاتلندی به نام جیمز وات واحد اسب بخار را اختراع کرد. وات، یک ماشین بخار ساخت و تصمیم گرفت آن را به مردم بفروشد. اما مردم تا قبل از آن فقط از اسب استفاده می کردند. بنابراین، او مجبور بود برای مشتریان خود، قدرت ماشین بخار را با قدرت اسب مقایسه کند. اما او در محاسبات خود اشتباه بزرگی مرتکب شد.

اسب بخار, موتور, جیمز وات, خودروسازان دنیا

داستان به آنجایی بر می گردد که آقای وات محاسبات خود را بر اساس اسب های پاکوتاه در نظر گرفت. اسب هایی که می توانستند بار 100 کیلوگرمی را در حدود 30 متر در هر دقیقه بالا بکشند (یعنی حدود 3000 کیلوگرم متر در هر دقیقه).سپس او حدس زد (البته به اشتباه) که اسب های معمولی 50% قوی ترند و می توانند در هر دقیقه 4500 کیلوگرم متر با یک اسب بخار قدرت داشته باشتد. اما واقعیت این است از نظر قدرت، اسب های پاکوتاه با اسب های معمولی تفاوتی تدارند. پس باید نتیجه گرفت که یک اسب معمولی و یک اسب پا کوتاه هر دو 0.7 اسب بخار قدرت دارند. خوشبختانه امروزه دانشمندان برای قدرت از یک واحد بهتر و دقیق تر به نام وات استفاده می کنند. حالا اگر گفتید که این واحد از روی نام چه کسی برداشته شده است!؟

اسب بخار, موتور, جیمز وات, خودروسازان دنیا

شما می توانید اسب بخار هر وسیله ای را که انرژی مصرف می کند، محاسبه کنید. از یک لامپ کوچک گرفته تا یک فضاپیما! در واقع پنج نوع تعریف مختلف برای اسب بخار وجود دارد که کاملا گیج کننده اند. البته خودروسازان دنیا یکی از این واحدها را انتخاب کردند و بیشتر آن ها بر آن توافق دارند. اما دانشمندان بیشتر از واحد وات استفاده می کنند که کاملا تعریف روشنی دارد.

اسب بخار, موتور, جیمز وات, خودروسازان دنیا

منبع:pedal

علی جووون بازدید : 35 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

انتشار مشخصات موبایل بیم پروژکتور سامسونگ

موبایل بیم پروژکتور سامسونگ

محصولات سامسونگ - اطلاعاتی از یک لوازم جانبی مخصوص محصولات سامسونگ منتشر شد. این دستگاه که Samsung Mobile Beam Projector نام دارد، دارای ابعادی است که براحتی می توان آن را در درون جیب حمل نمود و درواقع دستگاهی جیبی به شمار می رود. اندازه آن از اسمارت فون گلکسی اس ۳ سامسونگ کوچکتر است.

Samsung Mobile Beam Projector می تواند به همراه اسمارت فون های گلکسی، پلایرهای گلکسی، گلکسی تب ها و حتی کامپیوترهای شخصی استفاده شود. بطور کلی این دستگاه می تواند توسط محصولاتی که از MHL/HDMI پشتیبانی می کنند مورد استفاده قرار گیرد.

موبایل بیم پروژکتور سامسونگ

سامسونگ این محصول خود را مجهز به یک لامپ ۲۰ لومن و یک باتری ۱۶۵۰mAh کرده است که کاربر می تواند حدود ۲ ساعت از آن بهره ببرد. Mobile Beam Projector که وزنی ۱۵۰ گرمی دارد، می تواند  تصاویری با رزولوشن ۶۴۰ در ۳۶۰ ایجاد کند. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این محصول در دست نیست.

منبع: pcwar.com

علی جووون بازدید : 40 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

 

کمپاني کنون با ارائه دوربين جديد خود براي خود رقيب طلبيده است .
 Canon EOS 6D از خانواده دوربين هاي DSLR و کوچکترين آنهاست. اين دوربين با داشتن يک سنسور فول فريم (اندازه سنسور فول فريم 24*36 ميليمتر است) و با رزولوشين 20.2 مگاپيکسل و پردازنده اصلاح شده DIGIC 5+ مي تواند با سرعت 4.5 فريم بر ثانيه عکس بگيرد. دوربين 5D Mark III که چندي پيش به بازار عرضه شده بود ميتواند با سرعت 3.9 فريم بر ثانيه عکس بگيرد.

سریعترین دوربین , جدیدترین مدل دوربین Canon

سریعترین دوربین , جدیدترین مدل دوربین Canon
سنسور فول فريم Canon EOS 6D

سریعترین دوربین , جدیدترین مدل دوربین Canon
پردازشگر Digic 5
براي اولين بار کنون در اين دوربين از فناوري Wi-Fi استفاده کرده است. همچنين اين مدل هم همانند مدل 5D Mark III مجهز به چي پي اس است و در اگزيف عکس مشخصات جغرافيايي منطقه عکاسي شده را ثبت مي کند.

سریعترین دوربین , جدیدترین مدل دوربین Canon
از شگفت آورترين امکانات اين مدل، ارتباط با تلفن هوشمند (اسمارت فون) شماست. با نصب يک برنامه بر روي سيستم عامل آندرويد و يا iOS مي توانيد دوربين تان را کنترل کنيد.

سریعترین دوربین , جدیدترین مدل دوربین Canon
امکان عکاسي HDR هم در اين دوربين هم در نظر گرفته شده است. در مدل هاي اخير کنون اين امکان مشاهده مي شود.

سریعترین دوربین , جدیدترین مدل دوربین Canon
اين دوربين با داشتن حساسيت هاي مختلف به شما امکان گرفتن عکس در هر شرايط نوري را مي دهد. دوربين EOS 6D   با داشتن يک پردازشگر قوي و نورسنجي 63 منطقه اي نويز بسيار پائيني را دارد.

سریعترین دوربین , جدیدترین مدل دوربین Canon

دامنه گسترده انتخاب حساسيت يا "iso"


11 نقطه فوکوس و فيلم برداري با کيفيت Full HD از ديگر امکانات اين دوربين است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

علی جووون بازدید : 46 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

چطور ارزان‌ سفر‌ كنید؟

دانستنی های سفر,سفر رفتن,مسافرت رفتن

تهیه بلیت هواپیما و مسافرت دو موضوع مرتبط به هم هستند، اما هزینه تهیه بلیت همیشه جزو دغدغه‌های گردشگران بوده و هست و بیشتر آنها به دنبال تهیه بلیت‌های ارزانقیمت برای کاهش هزینه‌های سفرشان بوده‌اند البته این موضوع فقط برای مسافران یا گردشگران، پراهمیت نیست بلکه تجار و افرادی که دائم در سفر هستند نیز با این روش به دنبال کاهش هزینه‌های سفرشان هستند.
موضوع تهیه بلیت ارزانقیمت باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها و دفاتر خدمات گردشگری به دنبال یافتن راهکارهایی برای پاسخ به این نیاز مسافران باشند، ازجمله این راهکارها را می‌توان تخفیف‌ها و ارائه پیشنهادهای بسیار وسوسه‌كننده توسط شرکت‌های هواپیمایی برای جذب حداکثری مسافران، نام برد.
اما مهم‌ترین موضوع برای گردشگران این است که چگونه از این تخفیف‌ها مطلع شوند و چگونه برای تهیه بلیت‌های ارزانقیمت اقدام‌كنند حال اگر شما هم از آن دسته گردشگرانی هستید که به فکر پیدا کردن بلیت ارزانقیمت به مقصد اروپا هستید، می‌توانید با در نظر گرفتن چند قانون ساده برای سفر خود به قاره سبز بلیت ارزانقیمت تهیه کنید و از هزینه‌های سفرتان بکاهید.
البته برخی از مسافران به دلیل شرایط کاری و زمان سفرشان مجبور هستند در یك تاریخ مشخص یا به شهری معلوم سفر کنند بنابراین طبیعی است که این قوانین برای آنها زیاد کاربردی نداشته باشد، اما اطلاع از این امکانات برای همه مسافران هوایی کاربردی است بنابراین با دقت به توصیه‌های چمدانی ما توجه کنید و آنها را به خاطر بسپارید.
 انعطاف‌پذیر باشید
این توصیه که کلیدی‌ترین توصیه ما به شما برای یافتن ارزان‌ترین بلیت هواپیماست در برگیرنده تمام قوانین بعدی این دستورالعمل‌هاست. به این ترتیب که اگر مقصد بعدی سفرتان را انتخاب کرده‌اید برای یافتن ارزان‌ترین بلیت هواپیما زیاد سختگیر نباشید و با توجه به بازه زمانی و هزینه مورد نظرتان بهترین خطوط هوایی و فرودگاه مقصد را انتخاب کنید. این‌گونه که شما برنامه سفرتان را با شرایط موجود وفق دهید و منتظر جهت عکس آن نباشید.
همان‌طور که می‌دانید معمولا بیشتر شهرهای جهان دو یا چند فرودگاه دارند و معمولا فرودگاه‌های درجه دو یا سه آنها برای پذیرایی هواپیماهای خطوط هوایی ارزانقیمت یا پروازهای داخلی در نظر گرفته می‌شوند‌گرچه این فرودگاه‌ها گاهی‌ از شهر دور هستند ولی این فاصله با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس کوتاه شده و قابل توجیه است بنابراین قبل از این كه تصمیم به خرید بلیت هواپیما بگیرید کمی در مورد فرودگاه‌ها و خطوط هوایی مقصدتان مطالعه کنید و شتابزده عمل نکنید البته بکوشید برنامه سفرتان را متناسب با بهترین گزینه هوایی انتخاب کنید.
 به سایت‌های travel zoo و airfare watchdog سری بزنید
اگر قصد سفر به اروپا دارید و علاقه‌مند به استفاده از ارزان‌ترین خدمات هوایی هستید بهترین گزینه مطالعه و بازدید از این دو وب‌سایت معروف برای شماست. هر دو این پایگاه‌ها با توجه به بازه زمانی و مکانی بازدیدکنندگانشان، بهترین پیشنهادها را به مسافرانی که علاقه‌مند به ارزان سفرکردن هستند، خواهند داد. کرایه وسایل نقلیه عمومی از فرودگاه به مرکز شهر و همچنین هزینه خرید بلیت و خدمات هوایی برای علاقه‌مندان به طور کامل شرح داده شده است بنابراین گردشگران می‌توانند با توجه به جیبشان بهترین گزینه را انتخاب کنند.
 اگر می‌توانید حداقل برای شش ماه آینده خود برنامه‌ریزی کنید یقین داشته باشید‌ امروز می‌توانید ارزان‌ترین بلیت هواپیما را به مقصد قاره سبز تهیه کنی
از 20 هفته قبل بلیت بخرید
طبق روال معمول بیشتر شرکت‌های هواپیمایی تقریبا از شش ماه قبل از تاریخ پرواز، قیمت بلیت آن اعلام و قابل پیش‌فروش خواهد بود البته بلیت در این زمان پایین‌ترین قیمت را دارد و هر چه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر می‌شویم قیمت بلیت این پرواز واقعی‌تر می‌شود بنابراین اگر می‌توانید حداقل برای شش ماه آینده خود برنامه‌ریزی کنید یقین داشته باشید‌ امروز می‌توانید ارزان‌ترین بلیت هواپیما را به مقصد قاره سبز تهیه کنید. به یاد داشته باشید که زمان باز شدن پرواز (قابل خرید بودن بلیت) در کشور آمریکا بین شش تا هشت هفته قبل از تاریخ پرواز است بنابراین دقت کنید که با توجه به این بازه زمانی در کشورهای مختلف بهترین موقعیت را برای خرید بلیت ارزان انتخاب کنید.
 همیشه پرواز اول هفته را انتخاب کنید
یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت بلیت هواپیما در بیشتر کشورها ایام تعطیل یا تعطیلات آخر هفته است به این صورت که معمولا تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات رسمی باعث افزایش حدود 30 درصدی یا حتی بیشتر قیمت بلیت هواپیماها می‌شود‌. این ایام را اصطلاحا «پیک سفر» می‌گویند که در این زمان در خواست سفر به دلیل ایام تعطیل به بیشترین میزان خود می‌رسد بنابراین سعی کنید برای استفاده از ارزان‌ترین قیمت بلیت هواپیما پروازهای اول هفته را انتخاب کنید البته ‌به فکر برگشت هم باشید و ایام غیرتعطیل را برای بلیت برگشتتان‌ در نظر بگیرید.
خطوط هوایی معروف جهان را فراموش کنید
امروزه با توجه به جایگاه بسیار مهم حمل و نقل هوایی بسیاری از شرکت‌های خصوصی خدمات هوایی اقدام به افتتاح و راه‌اندازی مسیرهای هوایی بسیار ارزانقیمت کرده‌اند بنابراین برای رسیدن به مقصدتان فقط به دنبال شرکت‌های هوایی معروف نباشید. شما می‌توانید از خطوطی مثل JETBLUE و RYANAIR‌استفاده کنید. این شرکت‌های خصوصی در ابتدای پیدایش خود فقط قصد ارائه خدمات داخلی و پروازهای کوتاه‌مدت را داشتند، اما كم‌كم با استقبال بیش از حد مسافران برای استفاده از خدمات ارزانقیمت خود مواجه شدند که همین موضوع باعث شد ‌هواپیماهای این خطوط هوایی فواصل طولانی‌تری را بپیمایند و به قاره‌های دیگر نیز پرواز کنند.
اما اگر هنوز هم عقیده دارید امکان پیدا کردن بلیت ارزان‌تر هم هست می‌توانید به این سه وب‌سایت مراجعه کنید. کافی است که مبدأ و مقصدتان و البته تاریخ سفرتان را وارد کنید تا ارزان‌ترین بلیت را در اختیار داشته باشید.
الف: airninja.com
ب: Whichbudget.com
ج: skyscanner.com
 با خطوط ارزانقیمت در اروپا سفر کنید
اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که بدون اطلاع از این امکانات با استفاده از یکی از خطوط هواپیمایی معروف جهان مثل کی‌ال‌ام، لوفت‌هانزا، ایرفرانس و... به اروپا رسیدید و قصد دارید به کشورهای دیگر این قاره سفر کنید هنوز هم دیر نشده است. شما می‌توانید با استفاده از یکی از خطوط ارزانقیمتی که قبلا به شما معرفی شده مقدار قابل‌توجهی از پولتان را پس‌انداز کنید بهترین گزینه برای شما استفاده از خدمات خطوط هوایی RYANAIR‌ و ‌EASYJET در سراسر اروپاست.
به یاد داشته باشید‌ این خطوط ارزانقیمت از نظر کیفیت خدمات هوایی و ایمنی در سطح استاندارد جهانی هستند و هیچ تفاوتی با خطوط معروف جهان از این نظر ندارند فقط ممکن است که در فرودگاه‌های درجه دو یا سه مقصد شما فرود آیند یا این که در برخی پروازهای این شرکت‌ها خبری از پذیرایی نیست.
بلیت‌های بدون محدودیت زمانی بخرید
گرچه در نگاه اول‌ این نوع بلیت‌ها در هزینه سفر شما زیاد دخیل نیست، اما اگر کمی با دقت این موضوع را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این نوع بلیت‌ها در اصل کمک شایانی برای صرفه‌جویی شما هستند. به عنوان مثال اگر از نیویورک به لندن وارد شدید و قصد بازدید از فرانسه را نیز دارید می‌توانید از این نوع بلیت استفاده کنید به صورتی که می‌توانید از لندن با قطار به فرانسه بروید و از آنجا دوباره به نیویورک بازگردید حتی می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق هزینه یک روز اقامت هتل را هم پس‌انداز کنید.
صرفه‌جویی هزینه هتل با انتخاب بلیت مناسب
‌گرچه این توصیه کمی عجیب و غیرواقعی به نظر می‌آید، اما یکی از کارآمدترین روش‌های صرفه‌جویی هزینه‌های سفر شماست. همان طور که می‌دانیم بیشتر هتل‌های جهان 11 صبح را برای ورود مسافران و ساعت 14 را برای خروج مسافران در نظر گرفته‌اند.
حالا با توجه به این محدودیت زمانی می‌توانید به گونه‌ای بلیت هواپیما را تهیه کنید که دقیقا در همین زمان‌ها وارد هتل شوید یا از هتل محل اقامت خودتان خارج شوید تا از پرداخت یک روز هزینه اضافه اقامت خود در هتل اجتناب کنید و مبلغ کرایه اتاق را صرفه‌جویی کنید با استفاده از وب‌سایت www.hotelscombined.com می‌توانید بهترین اطلاعات را در این زمینه به دست آورید.
هرگز فراموش نکنید که بسیاری از خطوط هوایی برای جلب نظر مسافران خود اقدام به ارائه مشوق‌هایی از قبیل یک شب اقامت رایگان در هتل مورد قراردادشان می‌کنند بنابراین می‌توانید با خرید این نوع بلیت‌ها از یک شب اقامت رایگان در هتل نیز لذت ببرید.

منبع:jamejamonline.ir

علی جووون بازدید : 34 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد - تست روانشناسی

تست روانشناسی,شخصیت شناسی

 

تست روانشناسی - روان شناسان شخصیتی اعتقاد دارند که شماره تولد، شما را از آن شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد - تست روانشناسی چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید:

فرض می کنیم که شما متولد 29 اردیبهشت 1364 هستید.اردیبهشت ماه دوم (2) سال است پس :

9=1+8=18=5+9+3+1=1395=1364+2+29

شماره تولد 9 است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید.

 

تفسیر اعداد:

 

1- خالق و مبتکر:

 

'یک' ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است. همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها می گویند و تعیین می کنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند، گاهی خود خواه می شوند. با این حال 'یک' ها بشدت صادق و وفادارند و به خوبی مهارتهای سیاسی را یاد میگیرند . همیشه دوست دارند حرف اول را بزنند و غالبا رهبر و فرمانده هستند، چون عاشق این هستند که 'بهترین' باشند . در استخدام خود بودن و برای خود کار کردن بزرگترین کمک به آنهاست ولی باید یاد بگیرند عقاید دیگران ممکن است بهتر باشد و باید با رویی باز آنها را نیز بشنوند.

 

2- پیام آور صلح:

 

'دو' ها سیاستمدار به دنیا می آیند ! از نیاز دیگران خبر دارند و غالبا پیش از دیگران به آنها فکر می کنند . اصلا تنهایی را دوست ندارند . دوستی و همراهی با دیگران برایشان بسیار مهم است و می تواند آنها را به موفقیت در زندگی رهنمون سازد. اما از طرف دیگر ، چنانچه در دوستی با کسی احساس ناراحتی کنند ترجیح می دهند تنها باشند.از آنجایی که ذاتا خجالتی هستند باید در تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنند و با استفاده از لحظه ها و فرصت ها آنها را از دست ندهند.

 

3- قلب تپنده زندگی:

 

' سه ' ها ایده آلیست هستند، بسیار فعال،اجتماعی،جذاب،رمانتیک وبسیار بردبار و پر تحمل .خیلی کارها را با هم شروع می کنند اما همه آنها را پیگیری نمی کنند. دوست دارند که دیگران شاد باشند و برای این کار تمام تلاش خود رابه کار می گیرند. بسیار محبوب اجتماعی و ایده آلیست هستند اما باید یاد بگیرند که دنیا را از دید واقعگرایایه تری هم ببینند.

 

4- محافظه کار:

 

'چهار' ها بسیار حساس و سنتی هستند. آنها عاشق کارهای روزمره، روتین و پیرو نظم و انضباط هستند و تنها زمانی وارد عمل می شوند که دقیقا بدانند چه کاری باید انجام دهند. به سختی کار و تلاش می کنند. عاشق طبیعت و محیط خارج از خانه هستند. بسیار مقاوم و با پشتکار هستند. اما باید یاد بگیرند که انعطاف پذیری بیشتری داشته و با خود مهربانتر باشند.

 

5- ناهماهنگ با جماعت:

 

'پنج' ها جهانگرد هستند و کنجکاوی ذاتی، خطر پذیری و اشتیاق سیری ناپذیر آنها به جهان هستی و دیدن محیط اطراف خود،غالبا برایشان درد سر ساز می شود. آنها عاشق تنوع هستند ودوست ندارند مانند درخت در یک جا ثابت بمانند. تمام دنیا مدرسه آنهاست و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری هستند. سوالات آنها هرگز تمام نمی شود. آنها به خوبی یاد گرفته اند که قبل از اقدام به عمل، تمامی جوانب کار را سنجیده و مطمئن شوند که پیش از نتیجه گیری ،تمامی حقایق را مد نظر قرار داده اند.

 

6- رمانتیک و احساساتی:

 

' شش' ها ایده آلیست هستند و زمانی خوشحال می شوند که احساس مفید بودن کنند. یک رابطه خانوادگی بسیار محکم برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اعمالشان بر تصمیم گیری هایشان موثر است و آنها حس غریب برای مراقبت از دیگران و کمک به آنها دارند. بسیار وفادار و صادق بوده و معلمان بزرگی می شوند. عاشق هنرو موسیقی هستند. دوستانی صادق و در دوستی ثابت قدم هستند.'شش' ها باید بین چیزهایی که می توانند آنها را تغییر دهند و چیزهایی که نمی توانند، تفاوت قائل شوند.

 

7- عاقل و خردمند:

 

'هفت' ها جستجو گر هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات پنهان و مخفی بوده و به سختی اطلاعات به دست آمده را با ارزش حقیقی آن می پذیرند.احساسات هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های آنها ندارد. با اینکه در مورد همه چیز در زندگی سوال می کنند اما دوست ندارند مورد پرسش واقع شوند و هیچگاه کاری را ابتدا به ساکن با سرعت شروع نمی کنند و شعارآنها این است که به آرامی می توان مسابقه را برد. آنها فیلسوفهای آینده هستند؛ طالبان علم که به هر چه می خواهند می رسند و سوال بی جوابی ندارند . مرموز هستند و در دنیای خودشان زندگی می کنند و باید یاد بگیرند در این دنیا چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نه!

 

8- آدم کله گنده:

 

'هشت ' ها حلال مشکلات هستند. اساسی و حرفه ای سراغ مشکل رفته و آن را حل می کنند. قضاوتی درست دارند و بسیار مصمم هستندو طرحهاو نقشه های بزرگی دارند و دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند. مسوولیت افراد را بر عهده می گیرند و مردم را با هدف خاص خود می بینند. با شرایط ویژه ای این امکان رابه وجود می آورند که دیگران همیشه آنها را رئیس ببینند.

 

9- اجرا کننده و بازیگر:

 

'نه ' ها ذاتا هنرمند هستند . بسیار دلسوز دیگران و بخشنده بوده و آخرین پول جیب خود را نیز برای کمک به دیگران خرج میکنند . با جذابیت ذاتی شان اصلا در دوست یابی مشکلی ندارند و هیچ كس برای آنها فرد غریبه ای به حساب نمی آید.در حالات مختلف شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند و برای افرادی که اطرافشان هستند شناخت این افراد کمی دشوار به نظر می رسد . آنها شبیه بازیگرانی هستند که در موقعیت های مختلف رفتارهای متفاوتی نشان می دهند. افرادی خوش شانس هستند اما خیلی وقتها از آینده خود بیمناک و نسبت به آن هراسان هستند. آنها برای موفقیت باید به یک دوستی و عشق دو جانبه که می تواند مکملشان در زندگی باشد دست یابند.

منبع: پرداد

 

علی جووون بازدید : 28 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

روستايي با بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

روستای «آلوارس» كه خیلی‌ها وقتی اسمش را می‌شنوند خیال می‌كنند باید نام یك گوشه سبز و درخشان در آن سر دنیا باشد، اما آلوارس آنقدرها هم دور نیست. این روستای ییلاقی از توابع بخش سرعین شهرستان اردبیل است كه گفته می‌شود پیش‌تر ییلاق چراگاهی عشایر شاهسون بوده است.  بررسي‌هاي ميداني و شواهد موجود نشان مي‌دهد که مکان گزيني و استقراردر اين روستا حدود صدها سال پيش برمي‌گردد.

هواي پاک، سرسبزي مراتع اطراف آلوارس هر بيننده‌اي را به شوق وا مي‌‌دارد. همچنين آب شدن يخ‌ها و برف‌هاي دامنه‌هاي سبلان در فصول بهار و تابستان پوشش گياهي چشم‌نوازي را همراه گُل‌هاي ختمي، گون‌هاي انبوه و لاله‌هاي سرخ، شقايق‌ها و ديگر گل‌هاي وحشي پديد مي‌آورد که هر بيننده‌اي را مسحور مي‌کند.

اما آلوارس قدیمی‌ترین روستایی است که در دامنه سبلان پا به عرصه وجود گذاشته است. براي نام اين روستا نيز افسانه‌هاي زيادي گفته شده از جمله اينكه مردی در زمان‌های قدیم در اين روستا زندگی می‌کرد که ادعا می‌کرد وارث این مکان است. بعد از درگذشت پیر‌مرد طایفه او به نام «آل وارث» معروف شد.

گروهی هم می‌گویند در روستای آلوارس باغ‌های بزرگی وجود داشت که از درختان تنومندی چون شمشاد و سرو و بید تبریزی انباشته بود.  نجاران از آن درخت انبوه الوار می‌بریدند و کسانی که در روستاهاي همجوار خانه می‌ساختند از روستای آلوارس الوار می‌خریدند. به خاطر این درختان تنومند و الوار محکم این روستا به الوارستان معروف شد.

عده اي هم می‌گویند اجداد اهالی این روستا به نژاد پارس می‌رسد. این روستا را پارسیان در زمان‌های بسیار قدیم ساخته و مدت مدیدی در آن زندگی کرده‌اند. به همین خاطر نام «آل پارس» نیز روی آن می‌نهند. ولی از همه مصطلح‌تر برای این روستا عنوان آل پارس است. اما هرچه هست آلوارس را كوهنوردها بهتر از گردشگران عادی می‌شناسند، چون این روستا در مسیر صعود به سبلان قرار گرفته و از آنجا كه روستایی برفگیر و نسبتا سردسیر است پیست اسكی در 12 كیلومتری آن نیز بنا شده است.

آلوارسی‌ها به زبان آذری سخن می‌گویند و شیعه هستند.  جمعيت اين روستا در سال 1385، 1350 نفر گزارش شده است.  مردم اين روستا عمدتاً به فعاليت‌هاي زراعي و دامداري اشتغال دارند و برخي از انواع صنايع‌دستي بافتني را نيز توليد مي‌کنند. محصولات عمده زراعي روستا مشتمل بر گندم و جو است، اما محصولات دامي و لبني و عسل نيز در روستا توليد مي‌شود.پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

اگر شما را به آنجا دعوت می‌كنیم نه فقط به این خاطر است كه می‌توانید از روستایشان جاجیم، گلیم، فرش و شال ‌گردن بخرید یا خانه‌های ساده و زیبایی دارد از جنس كاهگل و خشت و چوب دارد، بلكه آلوارس طبیعتی بكر دارد كه در هر بهار و تابستان با آب شدن برف‌ كوه‌های دامنه‌های سبلان جان می‌گیرد و موجب هزار رنگ شدن دامنه‌ها با گل‌هاي رنگارنگ و وفور قزل‌آلا در چشمه مين بلاغ (هزار چشمه) و خنكي شفابخش هوا مي‌شود.

پوشاك محلي

پوشاک مردان روستا تفاوت چنداني با لباس ساير نقاط روستايي آذربايجان ندارد، آنها کت و شلوار و پيراهن مي‌پوشند و کلاه پشمي يا کلاه لبه‌دار (شاپو) بر سر مي‌گذارند.

اما زنان روستا از لباس‌هاي سنتي و محلي استفاده مي‌کنند. آنان پيراهن بلندي که تا قوزک پا مي‌رسد «کؤينک»، «تومان» (دامن چين‌دار يا شليته) و جليقه‌اي که معمولاً کناره‌هاي آن سکه‌دوزي شده است را مي‌پوشند و با «يايليق» (روسري) سر خود را مي‌پوشانند.

زنان در فصول سرد سال علاوه بر پيراهن از لباس ديگري به نام «يَل» (نوعي کت) استفاده مي‌کنند، همچنين چند «تنبان يا تومان» (دامن چين‌دار) را که معمولاً از پارچه گلدار تهيه مي‌شود، روي هم مي‌پوشند. رنگ لباس زنان جوان روشن‌تر است ولي زنان سالخورده از لباس‌هاي تيره استفاده مي‌کنند.

بزرگ‌ترین پیست اسکی کشور

مجموعه فرهنگی، توریستی و ورزشی آلوارس در یکی از زیباترین نقاط استان از لحاظ گردشگری و در دامنه‌های مرتفع و زیبای سبلان قرار دارد که بزرگ‌ترین پیست اسکی از لحاظ وسعت در ایران به حساب می‌آید.

پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

این پیست اسکی در فاصله 12 کیلو‌متری روستای آلوارس و 24 کیلومتری سرعین قرار گرفته و از آنجایی که در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا قرار دارد در طول پايیز و زمستان پر از برف است و در حدود شش تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌مي گیرد.

این مکان مجهز به امکاناتی مثل بالابر و تله‌ سیژ است و با وجود گرمای 35-40 درجه‌‌ای هوای تابستان در اردبیل و سرعین باز هم می‌‌توانید برف را در این مکان  ببینید.

مراکز تفرجگاهي روستا نيز در مسير پيست اسکي قرار دارند. عشاير منطقه هنگامي که در دامنه‌هاي کوه سبلان و اطراف روستا با «اوبه»ها و رمه‌هاي خود به ويژه در بهار و تابستان پراکنده مي‌شوند، زيبايي شگفت‌آوري را به فضاي روستايي آلوارس مي‌بخشند.

بافت معماري روستا

خانه‌هاي قديمي با ديوارهاي ضخيم، سقف چوبي و پوشش کاهگلي نشانگر سازگاري تناسب معماري خانه‌ها با اقليم و طبيعت روستا است. در ورودي حياط بعضي از خانه‌ها، درختان بلند برافراشته‌اي به جاي حصار کاشته شده و زيبايي‌هاي روستا را دو چندان کرده است.

ساختمان خانه‌هاي روستاي آلوارس با توجه به کوهستاني بودن منطقه و تجربيات ناشي از وزش باد و تابش آفتاب، جهت شرقي - غربي دارند و تحت تأثير نوع معيشت و توليد فضايابي شده‌اند.

در طراحي و ساخت خانه‌ها، علاوه بر بخش‌هاي استراحت و مطبخ و ... انبار محصولات کشاورزي علوفه، طويله، مرغ‌داني و جايگاهي براي پار‌ک ماشين‌آلات کشاورزي نيز در نظر گرفته شده است.

مصالح به کار رفته در ساختمان‌هاي قديمي روستا شامل چوب، خشت، سنگ و کاهگل است، ولي در بناهاي جديد آهن، آجر، سيمان و سنگ استفاده مي‌شود.

به جز خانه‌هاي قديمي و مسجد و زندگي دلپذير روستايي، آثار تاريخي و فرهنگي ديگري در روستا وجود ندارد.اگر هم بخواهيد شب در اين روستا اقامت داشته باشيد مي‌توانيد ميهمان مردم مهمان‌نواز روستا شويد.

پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

چطور برويم؟

اول به سرعین سفر كنید و از آنجا جاده‌ آسفالت 12 كیلومتری شما را به این روستای زیبا می‌رساند. آلوارس در 35 کيلومتري غرب شهر اردبيل واقع شده است. اين روستا از شمال به روستاي اوجور، از شرق به روستاي شايق، از جنوب غرب به روستاي شاه‌نشين و از جنوب شرق به روستاي ميمند محدود مي‌شود.

چي بخوريم؟

از انواع غذاهاي محلي روستا مي‌توان به آش دوغ، آبگوشت، کباب و نان محلي اشاره کرد. نان لواش مخصوصي که زنان روي ساج مي‌پزند، بسيار ترد و خوشمزه است.كباب هاي محلي اين منطقه به دليل گوشت تازه گوسفندانش خوشمزه است.گوسفنداني كه از چراگاه هاي طبيعي تغذيه مي كنند.غذاهاي محلي را بايد محلي هاي اين روستا براي شما بپزند.

 

منبع:7sobh.com

علی جووون بازدید : 31 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

سفر با رنگ و بوی پاییز

پاییز رنگارنگ، سفری متفاوت می‌طلبد. تنوع قومی و طبیعی موجود در خراسان شمالی از آشخانه، بجنورد، اسفراین، شیروان تا فاروج زمینه این سفر را مهیا می‌کنند. آثار تاریخی از دوران مهاجرت آریایی‌ها تا قاجار نیز چاشنی سفر خواهند.
خراسان شمالی با توجه به تنوع قومی و گوناگونی طبیعت، با متغیر بودن هوا هم‌خوانی دارد و یک سفر پاییزی را نوید می‌دهد. مروری بر نام محصولات باغی و کشاورزی معروف این استان مانند انگور، گردو، گیلاس، زردآلو، بادام و سیب،خود مۆید این نکته خواهد بود.
از آنجا که اساس این سفر بر تنوع قرار گرفت، از شهرستان مانه و سملقان سفر را آغاز می‌کنیم که اقوام ترک، ترکمن، بلوچ، فارس و خاوری در آن ساکن هستند. بیشتر جمعیت را کُرمانج‌ها تشکیل می‌دهند. از لحاظ مذهبی نیز ترکیب اکثریت شیعه و اقلیت سنی حنفی را می‌توان دید. منطقه از قدمت بالایی برخوردار است و تپه‌های باستانی همچون بیار، قلعه‌خان یا تیش تپه که هر یک در روستایی واقع شده‌اند نشان از این قدمت دارد.

 خراسان شمالی,دیدنیهای خراسان شمالی

 «معبد اسپاخو» یکی از آثار برجسته دوره ساسانی در خراسان شمالی است که در محل به کلیسا مشهور است. این بنا با لاشه سنگ و ملات ساروج ساخته شده است. این بنا در روستایی به همین نام واقع شده که با آشخانه حدود 60 کیلومتر فاصله دارد.
«آرامگاه امام‌زاده قاسم» یکی از یادمان‌های مذهبی‌تاریخی دوره قاجار در شهرستان مانه و سملقان است. ایوان ورودی در ضلع شرقی قرار دارد و سقف آن با قوس گهواره‌ای بزرگی پوشش داده شده که در طرفین آن دو گلدسته با ارتفاع 8 متر ساخته شده است.
 «آرامگاه امام‌زاده دلاور» یا محمد دیباج از بقاع متبرکه شهرستان مانه و سملقان است که به دلیل نوسازی‌های مکرر تاریخ ساخت آن دقیقاً معلوم نیست. روایت شده که امام‌زاده دلاور یکی از نوادگان امام رضا (ع) بوده است.
 روستای «درکش» در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی شهر آشخانه واقع شده و از جاده اصلی 2 کیلومتر فاصله دارد. درکش آب و هوای معتدل، طبیعتی جنگلی و کوهستانی و نیز چشمه‌سارهای بسیار دارد. تنها جنگل بلوط شرق کشور در اطراف این روستا قرار دارد. به‌علاوه در کوهسارها و دره‌های مجاور باغ‌های میوه، انواع گیاهان دارویی و گونه‌های مختلف جانوری وجود دارد. این روستا جزو روستاهای هدف گردشگری خراسان شمالی محسوب می‌شود.
«آبشار بیار» با ارتفاعی حدود 15 متر به فاصله یک کیلومتری جنوب شهر آشخانه، در نزدیکی روستای بیار واقع شده و از ارتفاعات جنوب روستا سرچشمه می‌گیرد.

  خراسان شمالی,دیدنیهای خراسان شمالی

 منطقه حفاظت‌شده «قرخود» با مساحتی حدود 4هزار هکتار، در منتهی‌الیه شرقی جنگل‌های خزری و در غرب شهرستان «مانه و سملقان» قرار دارد و دارای اقلیم مدیترانه‌ای تا نیمه مرطوب معتدل است. نکته جالب تفاوت پوشش گیاهی در دامنه‌های جنوبی و شمالی رشته کوه‌های قرخود است. یکی از ویژگی‌های خاص این منطقه داشتن جامعه کهنسال ارس است.
منطقه شکار ممنوع «بهکده رضوی» با مساحت 23هزار هکتار در 130 کیلومتری غرب مانه و سملقان، در واقع مراتع ییلاقی و قشلاقی تحت پوشش سازمان کشت و صنعت بهکده رضوی است که با توجه به دارا بودن جمعیت قابل توجهی از قوچ و میش اوریال و آهو توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده قرخود محافظت می‌شود.
پس از عبور از راه‌های فرعی برای دیدن مناطق طبیعی اطراف آشخانه، نوبت به پناهگاه حیات وحش «میاندشت»، یکی از قدیمی‌ترین مناطق چهارگانه می‌رسد. این پناهگاه حیات وحش با مساحتی بیش از 8 هزار هکتار در حدود 10 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان جاجرم قرار دارد. تاکنون 120 گونه گیاهی در این منطقه شناخته شده است. از آثار تاریخی می‌توان به بقعه دانیال نبی در روستای پیغمبر در فاصله 80 کیلومتر جاجرم و بقعه معصوم‌زاده زین‌العابدین نام برد.
یکی دیگر از بقاع متبرکه، بقعه علی بن مهزیار از فقه‌ها، محدثان و دانشمندان معروف شیعه و از نزدیکان امامان (ع) است که در قرن سوم هجری می‌زیسته و در برخی از مناطق ایران به عنوان نماینده امامان (ع) انجام وظیفه می‌کرده است. لازم به ذکر است بقعه‌ علی بن مهزیار در شهر اهواز و آرامگاه دانیال نبی (ع) در شهر شوش قرار دارد.

  خراسان شمالی,دیدنیهای خراسان شمالی

 از جاجرم به طرف اسفراین حرکت می‌کنیم که از شهرهای قدیمی محسوب می‌شود. غار تاریخی «عبادتگاه» در روستای گوریان که نقل است محل عبادت ذاکر معروف «شیخ احمد» بوده، یکی از آثار تاریخی است.
 آرامگاه شیخ على اسفراینى از عرفای بزرگ اقطاب سلسلهء ذهبیه است که در باغ شخصى وی در محلهء قلعهء نوى خواجه‌ها قرار دارد. در حال حاضر، ستون گِلى روى مقبره فرو ریخته است. این عارف معروف، داماد و شاگرد شیخ رشیدالدین محمد بیدوازى بوده است. لازم به یادآوری است در شهرستان اسفراین بیش از 25 مزار و بقعه وجود دارد که مورد احترام اهالی است. رفتن به این بقاع هم از نظر تاریخی و معماری و هم از نظر مردم‌شناسی اهمیت بسیار دارد.
 بنای عظیم امام‌زاده احمدرضا (احمدبن موسی) در حدود 40 کیلومتری غرب اسفراین و 8 کیلومتری جنوب غرب روستای کوران قرار گرفته است. این بنا با هیبتی سترگ، به دور از آبادی‌ها و در میان دشت نسبتاً گرمی قرار دارد. در داخل تالارهای عرضی و همچنین در اطراف بنا، قبور متعددی از اشخاص و اعیان با نفوذ محلی موجود است که به عصر صفوی مربوط‌ می‌شوند.
بنای امام‌زاده عبدالله کوران در 30 کیلومتری مغرب اسفراین و 5 کیلومتری جنوب غرب آبادی کوران قرار گرفته است. نمای بیرون بنا دارای یک ردیف قرنیز جالبی است که به صورت آجرچینی لبه‌های بام را تزیین کرده است . گنبد آجری بنا استحکام اولیه را هنوز هم حفظ کرده است. محفظه‌ای در بالای گنبد ایجاد شده که به صورت یک بادگیر هوای خنک را از طریق روزنه وسط گنبد به داخل بنا هدایت می‌کند. مقابری از اعیان محل درون بقعه وجود دارد که یکی از سنگ قبرهای قدیمی به نام محب علی بن درویش محمد به سال 1031 هجری است.

  خراسان شمالی,دیدنیهای خراسان شمالی

بنای شاهزاده زید در حاشیه شمالی روستای توی در مغرب اسفراین واقع شده است. شاهزاده زید بنایی است هشت ضلعی که در چهار ضلع اصلی آن چهار ایوان کوچک دارد. در داخل این امام‌زاده قبوری از دوره صفویه وجود دارد که یکی از قدیمی‌ترین سنگ قبرها به تاریخ 1072 هجری و مربوط به میر محمد صادق ولد میر عبدالله است.
امام‌زاده‌ها و معصوم‌زاده‌های دوره صفوی در منطقه اسفراین، در دوره قاجاریه بسیار مورد توجه بوده و کوشش‌های وسیعی برای بازسازی و احیای آنها صورت گرفته و صندوق‌های چوبی هم‌شکل و تقریباً استانداردی برای این امام‌زاده‌ها تهیه کرده‌اند. صندوق چوبی مقبره شاهزاده زید یکی از همین صندوق‌هاست که تاریخ 1329هجری دارد.
 امام‌زاده شاهزاده جعفر، بنا به اعتقاد اهالی روستای کوشکی، فرزند امام رضا(ع) است و زیارتگاه مردم اسفراین و روستاهای اطراف است. بنای امام‌زاده در دوره‌های مختلف تعمیر شده است و بنای فعلی حدود 200 سال قدمت دارد.
آرامگاه شیخ آذری در جنوب شهر اسفراین و حدود یک کیلومتری شمال شرقی خرابه‌های شهر بلقیس و در میان اراضی کشاورزی واقع شده است. چند حلقه چاه و چند درخت توت در اطراف بنا دیده می‌شود. قبر حدود 80 سانتی‌متر از زمین بلندتر است و موزائیک شده و فاقد سنگ قبر است.
با وجود آثار متعدد و عرفا و مشاهیری که زندگی هر کدام قابل بررسی است از اسفراین خارج شده و از آنجا که فاصله تا فاروج نسبتاً طولانی است، به بجنورد می‌رویم.
 یکی از آثار تاریخی بجنورد، نارین‌قلعه است. شاید مشهورترین نارین‌قلعه در میبد باشد اما شهرهایی چون ورامین، اردبیل، جاجرم، سیروان و بجنورد نیز نارین قلعه‌های خود را دارند. در خارج از مرزهای سیاسی کنونی ایران نیز چند نارین‌قلعه در کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، گرجستان وجود داشته یا دارد. نارین‌قلعه یکی از مراکز حکومتی بوده و بالاتر از جاهای دیگر شهر بوده است. در بجنورد نیز بر تپه کهنه کند واقع شده است.
 از دیگر دیدنی‌ها، سازه‌ی سنگی آرامگاه باباتوکل واقع در روستای «بابالنگر» است که سنگ‌های به‌کار رفته در آن بدون تراش هستند. لیکن فاصله ملات‌خور سنگ‌ها بندکشی شده داخل فضا دارای اندود گچ است و تزیینات گچ‌کاری هم به صورت استامپی در آن دیده می‌شود. بنا دارای سردابه و ضریحی چوبی در مرکز آن است.
ورودی اولیه بنا دارای دری منبت‌کاری شده با نقوش هندسی و اسلیمی بوده است. قسمتی از این در، در غرفه خراطی موزه مردم‌شناسی سبزوار نگهداری می‌شود. این بنا در روستای بابالنگر در فاصله 85 کیلومتری شمال شرقی شهر سبزوار قرار دارد.
به دلیل آن که دیدنی‌های بجنورد و شیروان پیش از این توضیح داده شد، مسیر خود را به طرف «فاروج» ادامه می‌دهیم که دیدنی‌های بسیاری دارد و وقت تنگ است.

  خراسان شمالی,دیدنیهای خراسان شمالی

  فاروج در ایران به نام شهر آجیل معروف است و کمتر مسافری یافت می‌شود که در این شهر توقف نکند و از این جاذبه یعنی تهیه و فروش آجیل که شبانه‌روزی فعالیت دارند، استفاده نکند. یکی دیگر از ویژگی‌های شهرستان فاروج حدود 4هزار تاکستان اطراف آن است که ناگفته پیداست یکی از مرغوب‌ترین کشمش‌های کشور در این شهرستان تولید می‌شود.
علاوه بر شهر، روستاهای «استاد» و «خسرویه» از روستاهای هدف گردشگری، دارای طبیعت زیبا و آثار تاریخی هستند. روستای استاد در کتاب احسن‌التقاسیم  مرکز حکومت پارت‌ها ذکر شده و اهمیت‌اش در حدی بوده که در دوران تیموری هم‌زمان با مسجد گوهرشاد در این روستا مسجدی ساخته شده است. این روستای سرسبز در 22 کیلومتری جنوب فاروج واقع شده است. نژاد اهالی به آریایی نسبت داده شده و زبان آنها فارسی است و وجود آثاری چون حمام، مسجد تاریخی، برج سنگی دیده‌بانی و سنگ آسیاب نشان از قدمت این روستا دارد.
روستای خسرویه نیز که زادگاه آیت‌الله محمدحسن نجفی بوده تاریخی است. در آن سنگ قبرهایی با تاریخ 747 هجری قمری وجود دارد که با خطی زیبا نوشته و بر روی آن نقوش اسلیمی نگاشته شده است. طبیعت زیبای این روستا هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، روستای خسرویه به‌وسیله رودخانه به دو قسمت تقسیم شده و درختان گیلاس، آلبالو، گردو، هلو، سیب و گلابی بر زیبایی‌های این روستا افزوده است.
از دیگر روستاهای زیبای شهرستان، روستای «تبریان» است که در آن غار یخچالی وجود دارد. «خبوشان» در شمال غربی فاروج نیز با وجود تپه‌های باستانی و آرامگاه‌هایی از دوره تیموری از جمله مناطق تاریخی منطقه است.
 علی‌رغم محرومیت زیاد دهستان سنگر، نمی‌توان از طبیعت بکر و زیبای روستاهای این دهستان مثل روستای خرق به‌راحتی گذشت. وجود باغ‌ها و رودخانه آب گرم، روستای «گرماب» را به یکی دیگر از مناطق دیدنی منطقه تبدیل کرده است. دره زیبای «مایوان»، خانه‌های پلکانی روستای کردنشین «چوکانلو»  و روستای خیرآباد از روستاهایی هستند که شرایط جذب گردشگر را دارند.


منبع:tebyan.net

تعداد صفحات : 5

درباره ما
سلام من علی آفریده هستم نویسنده ی این وبلاگ. هرچه که می خواهید در این وبلاگ قرار داده ام اگر هم نبود بگویید تا بگذارم. فقط نظر یادت نره علی آفریده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 148
  • بازدید کلی : 4,075